آرشیو سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۷۵
سیاست
۲

خبر کوتاه

آیت الله خاتمی: مذاکره کنندگان هسته ای سربازان واقعی نظام هستند

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ضمن آرزوی توفیق برای تیم مذاکره کننده، متهم کردن مذاکره کنندگان ارشد را امری ناروا دانست و آنان را سربازان واقعی نظام خواند. به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد خاتمی در دانشگاه افسری امام علی (ع) افزود: باید دانست که ملت بزرگ ایران همواره نان مقاومت خود را می خورد. وی ادامه داد: هر اندازه که بر اقتدار خود بیفزاییم به همان اندازه می توانیم حضور مقتدرانه ای در عرصه سیاسی داشته باشیم. آیت الله خاتمی یکی از ویژگی های عقلای عالم را استفاده از فرصت ها دانست و جوانی را فرصت مغتنمی برای دانشجویان دانشگاه افسری خواند. امام جمعه موقت تهران گفت: شما جوانان ارتش جمهوری اسلامی ایران باید قدر فرصت های طلایی و سرمایه عمر خود را بدانید تا از رهگذر آن محبوب خدا شوید و بن بست ها و مشکلات زندگی را برای خود آسان کنید.

شورای نگهبان به طرح نحوه فعالیت احزاب ایراد گرفت

طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مصوب جلسه مورخ ششم خردادماه 1394 مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 27/3/1394 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و هشت ایراد به آن گرفته و به مجلس برگردانده شد. علاوه بر این هشت ایراد، از سوی شورای نگهبان پنج تذکر نیز در مورد این طرح داده شده است. نمایندگان مجلس باید طرح نحوه فعالیت احزاب را حالابرای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کنند.

ضیافت افطار روحانی با حضور اصولگرایان

برخی نمایندگان و شخصیت های سیاسی اصولگرا چهارشنبه شب میهمان ضیافت افطاری رییس جمهور هستند. به گزارش فارس، برخی از شخصیت های سیاسی، حزبی و نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه این هفته میهمان مراسم افطاری حسن روحانی رییس جمهور کشورمان خواهند بود. این مراسم به میزبانی نهاد ریاست جمهوری انجام خواهد شد، همچنین برای برگزاری این مراسم دعوتنامه ای از سوی دفتر رییس جمهور برای برخی شخصیت های سیاسی، حزبی و نمایندگان ارسال شده است. بر پایه این خبر لاله افتخاری، نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ضیافت افطاری رییس جمهور با فعالان سیاسی اصولگرا چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود. سال گذشته نیز برخی شخصیت های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب به صورت جداگانه میهمان ضیافت افطار روحانی بودند.