آرشیو سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۸۱
اقتصاد
۶

خبر کوتاه

توقیف کشتی آزادی

کشتی ماریان سوئد وابسته به ناوگان آزادی روز پنجشنبه با هدف شکستن محاصره غزه و کمک رسانی به فلسطینی ها از جزایر یونان به سمت نوار غزه به راه افتاد. اما روز گذشته یگان رژیم صهیونیستی این کشتی را توقیف و آن را تحت کنترل خود در آورد. به گفته رامی عبدو، سخنگوی کمپین اروپایی شکستن نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی کنترل کشتی سوئدی را در دست گرفته و پیش از حادثه نیز تماس ها قطع شده و تنش هایی در این کشتی به وجود آمده است. عبدو اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی کشتی سوئدی را به سمت بندر اسدود هدایت کرده است.

تلاش عربستان برای نابودی انصارالله یمن

در حالی که حملات جنایتکارانه عربستان به یمن ادامه دارد منابع رسانه ای در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از طرح غافلگیرانه عربستان سعودی برای از بین بردن جنبش انصارالله یمن خبر داده اند. بر اساس این گزارش ها ریاض می خواهد این امر را از طریق زرادخانه تسلیحات کشنده و به شدت تخریب کننده خود انجام دهد.

کشته شدن 10 مرزبان عربستانی

وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در حمله به پایگاه های مرزی عربستان، دست کم 10 نظامی سعودی کشته و مجروح شدند. همچنین در پی حملات جنگنده های سعودی به مارب و محویت و صعده دست کم 15 شهروند یمنی کشته شدند که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

تدابیر شدید امنیتی

پس از آنکه یک عامل انتحاری روز جمعه گذشته به مسجد امام صادق(ع) در کویت حمله کرد، ترکی بنعلی، یکی از رهبران داعش که دارای تابعیت بحرینی است تهدید کرد جمعه آینده نوبت بحرین است. ترکی بنعلی و دو تن از برادرانش جزو 72 فردی هستند که در پایان ژانویه گذشته از سوی دولت بحرین سلب تابعیت شدند. به دنبال این تهدید وزارت کشور بحرین نشستی را برگزار کرد و به بررسی اقدامات امنیتی برای حمایت از مساجد پرداخت.