آرشیو چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۸۲
جهان
۶

خبر کوتاه

اختلاف برای ریاست

مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق ضمن درخواست از طرف های سیاسی برای دستیابی به راه حلی توافقی در مورد قانون ریاست اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد: در صورتی که احزاب سیاسی تا بیستم آگوست به توافقی دست نیابند موضعم را در این باره اعلام خواهم کرد.

فروش آنلاین آثار باستانی

خلافت خودخوانده تروریست های داعش اکنون در بازار سه میلیارد دلاری آنتیک جهان نقش رو به افزایشی ایفا می کند. داعش آثار باستانی که از عراق و سوریه به دست آورده برای تامین منابع مالی خود به صورت آنلاین به فروش می رساند و خریداران این عتیقه جات چه بخواهند چه نخواهند بودجه افراط گرایان را تامین می کنند.

پیشنهاد جدید فرانسه

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه که اکنون در نیویورک به سر می برد در جمع خبرنگاران پیشنهاد داد برای پیشبرد روند صلح در خاورمیانه، کمیته چهارجانبه صلح گسترش یافته و نمایندگان کشورهای عربی نیز در آن مشارکت کنند.

اجبار برای جنگ

دخترانی که بوکوحرام تقریبا 14 ماه پیش از مدرسه ای در شهر مسیحی نشین چیبوک در شمال شرقی نیجریه ربوده بودند، مجبور شده اند برای آنها بجنگند و حتی مسیحیان را بکشند. سه زن که گفته اند زمانی در همان اردوگاه دختران ربوده شده زندانی بوده اند، شبه نظامیان بوکوحرام را دیده اند که دست و پای مسیحیان را می بندند و سپس دختران با چاقو شاهرگ آنها را می زنند. آنها همچنین گفته اند که برخی از این دختران اسلحه دارند و برخی نیز دیگر زندانیان زن را شلاق می زنند.