آرشیو چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۷
ایران زمین
۱۴

ایران و مردم

لزوم رسیدگی به مشکلات بیماران خاص در کردستان

تسریع در رسیدگی به مشکلات بیماران خاص در کردستان ضروری است.

«علیرضا آشناگر» معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در نخستین جلسه کمیته بیماری های خاص، تصریح کرد: دولت و سازمان های مردم نهاد باید با هم همکاری کنند تا بتوانند خدمات لازم را به بیماران خاص ارائه دهند. وی افزود: سازمان های مردم نهاد، علوم پزشکی و امور اجتماعی استانداری جلسه ای مشترک با هم داشته باشند تا بانک اطلاعاتی منسجمی از بیماران خاص استان جمع بندی و اطلاعات لازم را با هم تبادل کنند تا خدمات لازم به بیماران ارائه شود.

ورود آلودگی رودخانه «تشت رود» به مزارع برنج

آلودگی رودخانه «تشت رود» به مزارع برنج اطراف فرودگاه رشت وارد می شود.«فتاح رضوانی» مدیر کل فرودگاه گیلان در جریان بازدید از رودخانه های «جی 5»، تشت رود و دیگر آب روهای ورودی که از زیر باند پرواز فرودگاه سردار جنگل رشت عبور می کند، بیان کرد: برخی از مزارع برنج واقع در بخش شمالی فرودگاه رشت از 2 رودخانه «جی 5» و تشت رود آبیاری می شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل نداشتن سد یا مخزن آبگیری، در مواقعی کشاورزان اقدام به بستن مسیر این 2 رودخانه می کنند، افزود: آب رودخانه ها به طرف باند پرواز فرودگاه سردار جنگل رشت حرکت کرده و بدون تردید، ایستایی بیش از حد موجب می شود تنها باند پرواز این فرودگاه به مرور زمان دچار آسیب دیدگی شدید شود که این موضوع توقف پروازها را به دنبال خواهد داشت. همچنین راکد بودن آب رودخانه ها موجب آلودگی شده و انتقال این آلودگی ها به مزارع شمالی فرودگاه رشت، چهره آن را ناخوشایند می کند.

کمبود داروی سرطان در هرمزگان

به دنبال کمبود برخی داروهای موردنیاز کودکان سرطانی در هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی این استان از رفع این کمبودها در چند روز آینده خبر داد.

«فاطمه نوروزیان» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با ایرنا، ضمن تایید این مطلب اظهار داشت: سه قلم داروی مورد نیاز کودکان سرطانی در استان در هفته گذشته دچار کمبود شده بود که با تلاش های انجام شده، این کمبودها تا چند روز آینده برطرف می شود.این داروها شامل «سیتوسار تامین»، «متوتراکساید 10 میلی گرم» و «اکتینو مایسین» است.