آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۸۳
جهان
۶

خبر کوتاه

فرار 1200 مجرم

در ادامه حملات متجاوزانه عربستان به یمن که نظم عمومی در این کشور را بر هم زده، 1200 نفر از زندان مرکزی شهر تعز در جنوب غربی این کشور گریختند. شمار زیادی از این زندانیان از اعضای گروه تروریستی القاعده بودند. اکنون بیم آن می رود با پیوستن دوباره این افراد به القاعده، قدرت عمل این گروه تروریستی در یمن افزایش یابد.

تصویب قانون امنیت ملی چین

پارلمان چین قانون جدید و گسترده امنیت ملی را تصویب کرد که اقدامی در جهت افزایش اعمال محدودیت ها بر حقوق بشر ارزیابی می شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیته تحقیق کنگره ملی خلق چین این قانون را با 154 رای موافق و یک رای ممتنع تصویب کرد. با تصویب این قانون کنترل دولت بر فضای سایبری و شبکه ها نیز تشدید می شود.

دختر سخنگو در صف داعش

منابع عربی گزارش دادند دختر 18 ساله سخنگوی رسمی وزارت خارجه سودان که دانشجوی رشته پزشکی بوده، اخیرا به سوریه سفر کرده و به همراه تعدادی از پزشکان دارای تابعیت سودانی به داعش پیوسته است. از سوی دیگر عبدالحافظ ابراهیم محمد، سفیر سودان در عربستان اعلام کردکه سخنگوی وزارت خارجه سودان به ترکیه سفر کرده است تا بتواند برای بازگرداندن دختر خود کاری انجام دهد.

گزارش یونیسف درباره کودکان جنگ زده

یونیسف گزارش داد از هر 10 کودک در سراسر دنیا یک کودک در منطقه ای جنگی بزرگ می شود. یونیسف در گزارش سال 2015 خود می نویسد که در حال حاضر حدود 230 میلیون کودک در سنینی که شخصیت آنان شکل می گیرد، ناامنی، نفرت و خشونت را تجربه می کنند. سازمان یونیسف اعلام کرده که برای سال 2015 نیاز به 3، 1 میلیارد دلار دارد تا بتواند به 62 میلیون کودکی که در 71 کشور مناطق جنگی به سر می برند، کمک کند.

اتهام مسکو علیه ناتو

الکساندر گروشکو، نماینده روسیه در ناتو اعلام کرد: ناتو با مطرح کردن اتهام هایی علیه روسیه درباره تهدیدهای هسته ای می کوشد تا تصویری تهدیدآمیز از کشور ما به دست دهد و این در حالی است که مسکو هیچ برنامه ای برای تغییر در موضع هسته ای خود ندارد.