آرشیو شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳
روی موج صدا

شب های قدر روی موج رادیو نمایش

نمایش های رهایم مکن، قدم نورسیده، تهران کوچه چناران، پرسه زدن های یک خیال سمج، محیای قدر، مرد تنهای یمنی، جراحت، سحر، تیغ و طلسم، شمشیر و زیر خاکستری ابر در شب های قدر از رادیو نمایش پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، نمایش رهایم مکن به کارگردانی ایوب آقاخانی ماجرای زندگی یک پسر نا اهل است که به دنبال یک خواب متحول می شود و سعی می کند گذشته خود را جبران کند.

مجموعه نمایشی قدم نو رسیده به کارگردانی حمید منوچهری در هر قسمت ماجرای تولد یک نوزاد را روایت می کند. نمایش کوچه چناران به کارگردانی صدرالدین شجره داستان کوچه های قدیمی تهران است. پرسه زدن های یک خیال سمج هم به کارگردانی رضا عمرانی درباره شخصیت های داستان است که زنده می شوند و با نویسنده داستان مجادله می کنند.

نمایش محیای قدر به کارگردانی جواد پیشگر داستان مکافات عمل یک نزول خوار در شب قدر است. نمایش مرد تنهای یمنی به کارگردانی حمید منوچهری هم درباره جوانی است که آرزوی دیدار با حضرت محمد و پیوستن به یاران او را دارد، اما به خاطر بیماری مادرش نمی تواند شهر را ترک کند و سال ها بعد به یاران حضرت علی (ع) می پیوندد.

نمایش جراحت دیگر نمایش جواد پیشگر برای شب های قدر است.این نمایش درباره تبعید طبیب سعدادین یکی از یاران حضرت علی است. نمایش سحر هم به کارگردانی فریدون محرابی درباره پدربزرگی است که به خارج سفر می کند و متوجه روابط سرد پسرش در خانواده می شود و سعی می کند مشکلات خانوادگی پسرش را بر طرف کند. نمایش تیغ و طلسم را هم صدرالدین شجره کارگردانی کرده و داستان آن درباره شهادت حضرت علی (ع) است. نمایش شمشیر به کارگردانی حمید منوچهری که درباره یاران حضرت علی (ع) است، دیگر نمایش رادیویی برای شب های قدر است. نمایش زیر خاکستری ابر به کارگردانی مینو جبارزاده درباره داستان زندگی پدری است که در ماه رمضان اعتیادش را ترک می کند.