آرشیو یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۷۰
بین الملل
۲۰
سوریه

حمله انتحاری داعش به اردوی القاعده در سوریه

انفجاری انتحاری از سوی یک عامل داعشی در مسجدی در استان ادلب منجر به مرگ 25 تروریست النصره شد. این حمله در راستای اختلافات دو گروه تروریستی انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه المنار، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: طی وقوع حمله ای انتحاری در مسجدی در شهر «اریحا» واقع در غرب سوریه 25 عضو ارشد النصره کشته شده اند. طبق گزارش ها این 25 نفر برای انجام مراسم افطاری در این مسجد جمع شده بودند که ناگهان با وقوع انفجاری مقابل مسجد روبه رو شدند. در همین حال با توجه به عمومی بودن مسجد احتمال وجود تلفات در میان غیر نظامیان نیز مطرح است. از سوی دیگر تلویزیون سوریه طی خبری دیگر اعلام کرد: سلمان افندی، خطیب مسجد جامع شهر «التل» در ریف دمشق نیز در انفجار بمبی که تروریست ها در زیر منبر مسجد کار گذاشته بودند، کشته شد.

عملیات گسترده النصره در حلب و مقاومت ارتش سوریه

حمله گروه های تروریستی به حلب که از روز پنجشنبه در قالب ائتلاف بزرگ تروریست ها آغاز شده بود توسط ارتش سوریه به طور کامل دفع شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در سومین روز درگیری در حلب نیروهای دولتی موفق شدند ضمن دفع خطر پیشروی تروریست ها، تلفات سنگین نظامی و مالی فراوانی را به جبهه مقابل وارد کنند. در همین حال تروریست های سوری مدعی هستند کنترل مرکز تحقیقات علمی وابسته به ارتش سوریه در غرب حلب را به دست گرفته و اکنون در حال تصرف منطقه الزهرا هستند. در مقابل نیروهای دولتی سوریه اعلام کرده اند: طی حملات گسترده هوایی در سه روز اخیر علاوه بر دفع پیشروی تروریست ها موفق به هدف قرار دادن مواضع نظامی تروریست ها شده اند و روند پیشروی آنها را کند ساخته اند.

طبق گزارش ها داعش به حومه شرقی شهر حلب عقب کشیده و در مقابل ارتش برخی مناطق غربی و مرکزی را تحت کنترل گرفته و شبه نظامیان مخالف که تحت رهبری ارتش آزاد هستند نیز مناطق غربی، شمال غرب و جنوب غرب شهر را در اختیار دارند. کردها نیز محله های کرد نشین حلب را به تصرف خود درآورده اند و هر یک از گروه ها برای کنترل کامل بر حلب تلاش می کند.