آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۰
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

سرقت اطلاعات دولتی آمریکا

«هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2016 چین را به سرقت اسرار غیرنظامی و اطلاعات دولتی آمریکا متهم کرد.

مقامات دولت اوباما اخیرا اعلام کردند چین در صدر مظنونان دستبرد به رایانه های یک سازمان دولتی آمریکا است که سوابق دست کم 4 میلیون و 200 هزار کارمند فعلی و پیشین بخش های دولتی آمریکا در آن نگه داری می شود.

200 کشته در حملات انتحاری نیجریه

شاهدان محلی در نیجریه اعلام کردند حملات انتحاری جدید تروریست ها در مناطق مختلف نیجریه طی سه روز، 200 کشته برجای گذاشته است.

شاهدان افزودند: تعداد زیادی از تروریست ها به چند روستا در شمال شرقی نیجریه هجوم آوردند و به هنگام فرار مردم روستا، زنان انتحاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند و تعداد زیادی را به قتل رساندند!

فیدل کاسترو در انظار عمومی ظاهر شد

روزنامه «گراما» ارگان رسمی حزب کمونیست کوبا با انتشار عکس هایی از فیدل کاسترو رهبر انقلاب این کشور، از اولین حضور او در انظار عمومی از سه ماه گذشته خبر داد.

کاسترو 88 ساله در نشستی که در نزدیکی خانه او در هاوانا برگزار شد به مدت چهار ساعت با دست اندرکاران صنایع غذایی کوبا گفت وگو کرد.

آلمان مطیع آمریکا!

سیاستمدار حزب سبز آلمان با انتقاد شدید از موضع گیری های دولت آلمان در قبال جاسوسی های آمریکا از مقامات آلمان، برلین را «مطیع و فرمانبردار واشنگتن» خواند.

وی در گفت وگو با هفته نامه «اشپیگل» اظهار داشت: اقدامات جاسوسی در آلمان جرم به حساب می آید ولی دولت آلمان در قبال جاسوسی های آمریکا سکوت کرده و صدایش درنمی آید.

حملات گسترده به سینا

حملات گسترده ارتش مصر به مناطق مختلف صحرای سینا در طی روزهای اخیر به کشته شدن 200 نفر منجر شده است.

این حملات در پاسخ به حملات سه روز قبل گروه موسوم به «انصار بیت المقدس» صورت می گیرد که منجر به کشته شدن 90 نظامی ارتش مصر شد.