آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۵۲۴
صنعت و معدن
۳

تشکیل کارگروه صادراتی صنایع برق و الکترونیک

شاتا: مدیر کل صنایع برق و الکترونیک از تشکیل کارگروه صادرات غیر نفتی در صنایع مرتبط با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد. علی میرنژاد گفت: جلسات این کارگروه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جهت حل مشکلات و تسهیل امور واحدهای صادراتی برگزار می شود.

وی افزود: از زمان تشکیل این اداره کل بررسی راهکارهای تسهیل صادرات و ورود موثر به بازارهای کشورهای همسایه همانند سوریه و عراق با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست اقدام بوده است. به گفته میرنژاد، افزایش تعامل با وزارتخانه های نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه ها و مراکز علمی و سایر ارگان های مرتبط به منظور یکپارچه سازی سیاست گذاری های صنعتی و تجاری و حمایتی، همچنین تدوین برنامه و سند راهبردی، استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی داخلی در تامین نیازها، استخراج فهرست اولویت های سرمایه گذاری و افزایش صادرات از دیگر اقدامات اخیر این اداره کل به شمار می رود.

میرنژاد همچنین شناسایی نیازهای داخلی و منطقه ای، هدایت سرمایه و سرمایه گذار به انتقال تکنولوژی های روز و تولید محصولات پربازده کم مصرف و صادرات محور با ارزش افزوده بالاو مشارکت با برندهای معتبر جهانی و تبدیل ایران به هاب خاورمیانه را از سیاست های اصلی اداره کل متبوع خود برشمرد. اداره کل صنایع برق و الکترونیک متشکل از سه اداره تخصصی برق و الکترونیک و تجهیزات پزشکی است و از ابتدای سال 94 در پی ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور تمرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی کارآمد و ارائه خدمات تخصصی تر به سرمایه گذاران، ساماندهی و پوشش بهتر امور واحدهای تولیدی مرتبط و افزایش سهم صادرات غیرنفتی از اداره کل صنایع فلزی، برق و الکترونیک منفک شد.