آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۷۱
ورزشی
۲۲
فوتبال جهان

استمرار ناکامی های «مسی» در مسابقات ملی

نخستین قهرمانی شیلی در «کوپا آمه ریکا»

تیم ملی فوتبال شیلی با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل آرژانتین در فینال مسابقات جام ملت های امریکای جنوبی (کوپا آمه ریکا) 2015 که شنبه شب در شهر سانتیاگوی شیلی برگزار شد، برای نخستین بار به عنوان قهرمانی این پیکارها رسید.

بازی دو تیم در وقت های عادی و اضافی با وجود برتری نسبی شیلی و تک فرصت عالی آرژانتین که در دقیقه 2+90 توسط ایگواین به هدر رفت، صفر - صفر پایان گرفت و کار به ضربات پنالتی کشید و در این مرحله آرژانتینی ها فقط یک بار با ضربه لیونل مسی گلزنی کردند و سایر پنالتی های خود را به هدر دادند و شیلی توسط فرناندز، ویدال، آران گوئز و سانچس تمامی پنالتی های خود را گل و با کسب برد 1-4 کار را تمام کرد. آرژانتین که بعد از اروگوئه دومین رکورددار فتح کوپا است، با ناکامی پریشب طلسم جام نبردن لیونل مسی در سطح ملی بزرگسالان را استمرار بخشید.

مسی و آرژانتین فینال جام جهانی سال پیش را نیز به آلمان واگذار کرده بودند. خورگه سامپائولی سرمربی تیم ملی شیلی که از قضا یک آرژانتینی است، در پایان این دیدار گفت مسی شب خوبی را سپری نکرد و این کمک زیادی به پیروزی شیلی کرد. وی افزود: «کار ما از این رو بسیار سخت و دشوار بود که مردم شیلی فقط از ما پیروزی می خواستند.»جراردو مارتینو سرمربی آرژانتین نیز مدعی شد با وجود شکست در فینال، آرژانتین مجموعا تورنمنت موفقی را سپری کرده است و تا به آن حد پیش رفت که نسل کنونی تیم ملی آرژانتین را بهترین نسل تاریخ فوتبال این کشور توصیف کرد.ناگفته نماند در پایان این دیدار بین برخی اعضای خانواده مسی که روی سکوها مستقر بودند، با تماشاگران شیلیایی زد و خورد شکل گرفت و در پی آن پلیس سانتیاگو وابستگان مسی را به یک محل امن برد.