آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۵۲۴
صنعت و معدن
۳

خبر

مساعدت با صنایع برای پرداخت قبوض برق

خبرگزاری تسنیم: با آغاز قطع برق صنایع کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قطع برق واحدهای صنعتی خللی در فعالیت آنها به وجود نمی آورد، گفت: این موضوع یک روال طبیعی است که هر ساله از سوی شرکت توانیر اعمال می شود.

محسن صالحی نیا در رابطه با مشکلات واحدهای تولیدی در پرداخت قبوض برق خود نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: این موضوع در کارگروه ستاد تسهیل و حمایت از تولید در استان های مختلف مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. صالحی نیا اضافه کرد: در قالب این جلسات اگر امکان مساعدت باشد به برخی از واحدها مهلت برای معوقات قبوض برق ارائه می شود.

پیاده سازی طرح امنیت آبی

خبرگزاری مهر: معاون وزیر نیرو با اشاره به اوضاع بحرانی سفره های زیرزمینی آب کشور گفت: طرح امنیت آبی در دستور کار وزارت نیرو است. رحیم میدانی افزود: عزم و همت وزارت نیرو به این سمت است که درباره حراست از منابع آبی و ایجاد امنیت کامل آبی از هیچ پشتیبانی مادی و معنوی درباره برنامه های آب کشور دریغ نکند. معاون وزیر نیرو اظهار کرد: اگر با مدیریت مناسب از منابع آب حراست نکنیم، برداشت از آب های سطحی نیز وضعیت بدتری از آب های زیرزمینی خواهد داشت.

تقدیر از «ایستکول» در روز صنعت و معدن

گروه بنگاه ها: حمیدرضا محمدی، رئیس هیات مدیره و مدیرکارخانه تکران مبرد، تولیدکننده محصولات «ایستکول» همزمان با روز صنعت و معدن به عنوان صنعتگر برتر در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در استان قم لوح تقدیر و نشان صنعتگر برتر استان را به خود اختصاص داد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن اهدای لوح و تقدیرنامه به این صنعتگر، به عنوان واحد صنعتی نمونه در استان قم، کارنامه درخشان و تلاش صادقانه مدیران سختکوش شرکت تکران مبرد را نشانه مسوولیت پذیری و کارآمدی آنها در پیشبرد اهداف کشور دانست. در این مراسم از 5 صنعتگر نمونه استان و 8 صنعتگر پیشرو در اقتصاد مقاومتی در استان قم تقدیر و به آنها لوح سپاس و تندیس گرامیداشت روز صنعت و معدن اهدا شد.