آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۷۱
شوک امروز
۲۶
شوک ویژه

کلاهبرداری های میلیاردی در نقش مردگان

یک کلاهبردار حرفه ای و پولدار در نقش مردگان از سوی پلیس زنجان دستگیر شد.

«جعفر رحمتی» رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: این شیاد در استان های مختلف از جمله تهران، البرز، اصفهان، یزد، فارس و زنجان دست به کلاهبرداری زده است.

وی اظهارکرد: «سیاوش» به صورت گسترده در سطح کشور اقدام به تاسیس شرکت های کاغذی مواد غذایی کرده و سپس با اجیر کردن یک یا دو نفر در قالب این شرکت ها دست به کلاهبرداری با رقم های میلیونی می زد.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه این کلاهبردار با استفاده از شناسنامه مردگان نزد بانک ها اقدام به افتتاح حساب و گرفتن دسته چک کرده است، گفت: بانک ها نیز با توجه به نداشتن سابقه کیفری صاحبان شناسنامه ها نسبت به افتتاح حساب به نام افرادی که مرده بودند اقدام می کردند.

رحمتی افزود: این کلاهبردار با استفاده از دسته چک های دریافتی از بانک ها در فرصتی مناسب اقدام به خرید از فروشندگان و صاحبان شرکت ها می کرد و آنان پس از مدتی متوجه می شدند که چک های ارائه شده بی هویت بوده و در واقع در دام فریب و کلاهبرداری گرفتار آمده اند.

وی تصریح کرد: پلیس نیز در جریان رسیدگی به شکایت مالباختگان با یک مرد مرده مواجه شد که سرانجام با توجه به فعالیت های گسترده این کلاهبردار با استفاده از شگردهای خاص پلیسی توانست این فرد شیاد را دستگیر و روانه زندان کند.

رحمتی افزود: این کلاهبردار در یکی از مناطق اعیانی تهران زندگی می کرده و هزینه بچه هایش روزانه یک میلیون تومان بوده و آنها با استفاده از پول های بادآورده خودروهای مدل بالاخریداری می کردند و با سوار شدن بر این خودروها در سطح شهر جولان می دادند.

وی با بیان اینکه همه استان های درگیر این ماجرا به دنبال دستگیری این مرد کلاهبردار بودند، اظهار کرد: این شیاد که هم اکنون دراختیار پلیس زنجان است هر از چندگاهی برای بازسازی صحنه جرم همراه ماموران به استان های مختلف اعزام می شود.

رحمتی با بیان اینکه رقم کلاهبرداری های این فرد در هر یک از شهرها متفاوت است، یادآور شد: مجموع کلاهبرداری های این فرد در زنجان 350 تا 400 میلیون تومان است و این پرونده برای شکایت مالباختگان همچنان مفتوح است.