آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۷۱
ایران زمین
۲۸

ایران و مردم

امید اهالی روستای «دوگونچی» به بار نشست

با پایان ساخت زیرگذر مسیر راه آهن ترانزیتی ایران - ترکمنستان - قزاقستان در محدوده روستای «دوگونچی» شهرستان آق قلادر گلستان، مشکل تردد روستائیان این منطقه رفع شد.

روستای «دوگونچی» در مسیر راه آهن گرگان - اینچه برون و به عبارتی خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان قرار گرفته که با افتتاح این طرح نام آن نیز جهانی شد، اما پس از آن اهالی با بن بستی از چند طرف برای تردد روبه رو شده و منتظر بودند تا تدبیر ریاست جمهوری که هنگام افتتاح راه آهن با شنیدن مشکل روستائیان از نیمه راه اینچه برون - گرگان به دیدن آنها رفت، چاره ساز شده و منفعت راه آهن بین المللی آنان را نیز شامل شود.

«الیاس هیوه چی» فرماندار آق قلادر گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: برای عملیات اجرایی این پل زیرگذر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی هزینه شده است. براساس نظر پیمانکار، بهره برداری از این پروژه ظرف یک هفته آینده آغاز و زمینه تردد ایمن اهالی روستای دوگونچی به شهر آق قلافراهم می شود. اجرا نشدن کامل طرح هادی از دیگر مشکلات و خواسته های اهالی روستای دوگونچی از رئیس جمهوری و مسئولان بوده که در حال انجام است.

کم خونی دانش آموزان سیستان وبلوچستان

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با همکاری آموزش وپرورش با اجرای طرح آهن یاری ویژه دختران ششم ابتدایی به بالابه توزیع قرص آهن در سراسر سیستان وبلوچستان پرداخته است.

به گزارش ایسنا، «سید مهدی طباطبایی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کم خونی دانش آموزان سیستان وبلوچستان را معضلی جدی دانست و در کارگروه پایگاه تغذیه سالم بر تجهیز و راه اندازی بوفه های عرضه موادغذایی سالم در مدارس استان تاکید کرد.

مخالفت با عبور خط ریلی از محوطه تاریخی «تپه حصار» دامغان

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان مخالف عبور سومین خط ریلی از محوطه تاریخی «تپه حصار» دامغان است.

«حسین خواجه بیدختی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: بحث عبور خط آهن از محوطه تپه حصار به سال های پیش از انقلاب برمی گردد و از همان زمان مخالفت هایی با عبور خطوط ریلی از این محوطه ارزشمند وجود داشته است. وی از تلاش این اداره کل برای حفاظت از آثار تاریخی استان خبر داد.