آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۵۲۴
بانک و بیمه
۱۳

شعب بانک پارسیان هوشمند می شوند

گروه بنگاه ها: بانک پارسیان با تغییر مدل کسب و کار از سنتی به غیر سنتی و تخصصی، استفاده از شعب هوشمند و تحولات در باشگاه مشتریان تلاش می کند همزمان با تحولات صنعت بانکداری جهان گام بردارد. به گزارش تابناک، فقیری معاون طرح و برنامه بانک پارسیان با بیان مطلب فوق اظهار کرد: بررسی دقیق مسیر آینده صنعت بانکداری و همچنین ویژگی های خاص بانک پارسیان، ضرورت تغییر مدل کسب و کار و تمرکز بر خطوط کسب و کار غیر سنتی، نظیر بانکداری شرکتی و تجاری را بیش از پیش نمایان می کند.

وی با بیان اینکه صحنه بانکداری جهان و به دنبال آن ایران، با شتاب بی سابقه ای در حال تغییر است، گفت: در گذشته، بزرگی ساختمان های بانک ها نشان دهنده تسلط آنها بر بازار بود، اما اکنون نیروهای پیچیده ای در تعیین دورنمای صنعت بانکداری دخیل هستند. بر همین اساس برای ایجاد تغییرات بنیادین و اعمال آنها در تمام بدنه سازمان نیاز به تغییر مدل کسب و کار بانکی وجود دارد.

وی تغییر ساختار و ترکیب شعب به منظور حداکثر کردن تعامل حضوری و حرفه ای با مشتریانی که نیازهای پیچیده دارند را از جمله تغییرات لازم برای تحول در بانک متبوعش عنوان کرد و افزود: همچنین «مکانیزه کردن تعامل با مشتریانی که نیازهای روزمره دارند از طریق کانال های مجازی و کانال های فیزیکی غیر شعبه ای انجام می شود»، «برقراری روابط عمیق تر با مشتریان»، «شناسایی و برآورده ساختن نیازهای آنان از طریق داده کاوی و تحقیقات بازار که افزایش درآمدهای غیر مشاع و کاهش وابستگی به درآمدهای ارائه تسهیلات را به همراه دارد»، می تواند در تغییر کسب و کار سنتی بسیار موثر باشد. فقیری تاکید کرد بر اینکه «شعب یک بانک» مهم ترین کانال توزیع خدمات و تبادل اطلاعات بانک با مشتریانش است.