آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۰۰
صفحه اول
۱

11 خط کشتیرانی بین المللی به ایران بازگشتند

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با لغو برخی تحریم ها علیه ایران، خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا برای بازگشت به بنادر ایران اعلام آمادگی کرده اند که تاکنون شش شرکت کشتیرانی بزرگ بین المللی به ایران بازگشته اند و پنج شرکت دیگر در راه بنادر ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلیل اسلامی افزود: بنادر ما هیچ وقت تحت تحریم نبود بلکه برخی شرکت هایی که در بنادر ایران فعال بودند تحریم شدند و در حوزه کشتیرانی نیز شرکت های کشتیرانی از نظر بیمه و برخی مباحث مالی تحریم شد. وی اظهار کرد: با خودداری شرکت های بیمه خارجی از ارائه خدمات به کشتی هایی که عازم بنادر ایران بود، مشکلاتی در زمینه تردد خطوط کشتیرانی به مقصد بنادر ایران به وجود آمد که البته براساس بیانیه سوئیس و اجرایی شدن آن، شرایط برای تردد کشتی های خارجی به کشور فراهم شده است.

وی تصریح کرد: بعد از بیانیه سوئیس، اقبال و علاقه شرکت های خارجی برای حضور در بنادر ایران افزایش یافت و از فروردین ماه کار متمرکزی برای دعوت از کشتیرانی های معتبر آغاز کرده ایم و مذاکره آغاز شده است و همه این خطوط برای حضور دربنادر ایران اعلام آمادگی کرده اند.

اسلامی گفت: تاکنون شش خط معتبر کشتیرانی فعالیت خود را در ایران از سر گرفته اند و این خطوط از کشورهای سنگاپور (پی آی ال)، کره (هیوندای)، ایتالیا (مسینا)، تایلند (ون های) و خطوط مشترک آسیایی(سیماتک و او ای ال) است. مذاکره با پنچ خط کشتیرانی دیگر مانند مرسک، هان جین، وای ام ال، اورگرین و سی ای ام سی جی ام نیز انجام شده است.

وی افزود: نمایندگانی از این شرکت ها برای بازدید به ایران آمدند و درخواست خود را برای آغاز کار در بنادر ایران ارائه داده اند.