آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۱
اخبار کشور
۳

جمع آوری کمک به مردم یمن توسط کمیته امداد و هلال احمر

کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کمک های مردم کشورمان به مردم مظلوم یمن را جمع آوری می کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حساب ریالی شماره 5555 و حساب ارزی 3333 بانک ملی مختص کمک به مردم یمن اعلام شده است.

پرویز فتاح با اشاره به کمیته مردمی حمایت از مردم مظلوم یمن گفت: به جز کمیته امداد نهادهایی همچون صدا و سیما و هلال احمر عضو این کمیته هستند.

وی در خصوص کمک های غیرنقدی به مردم جنگ زده یمن گفت: خیران می توانند در تاریخ 25 تیرماه کمک های غیرنقدی خود را به پایگاه های بسیج و مساجد اهدا کنند.

به گفته فتاح، از 19 تا 27 تیرماه هفته همبستگی با مردم مظلوم یمن اعلام شده است و مردم می توانند در طی این مدت کمک هایشان را از طریق حساب های اعلام شده به مردم یمن برسانند، البته پس از این مدت این حساب ها بسته نمی شود و مردم همچنان می توانند کمک های ریالی و ارزی خود را به مردم یمن اهدا کنند.

رئیس کمیته امداد در مورد چگونگی ارسال این کمک ها به یمن گفت: کمیته همبستگی با مردم یمن در مورد نحوه ارسال این کمک ها بررسی و سپس اعلام نظر می کند تا در صورت نیاز کمک به صورت نقد و یا اقلام امدادی و غذایی به مردم یمن برسد.

همچنین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: پایگاه‎ها و صندوق های جمع آوری کمک های نقدی مردم کشورمان به مردم یمن در شب های قدر در مساجد و تکایا و همچنین پنج شنبه و جمعه این هفته در مزار شهدا و مسیر نمازگزاران جمعه و راهپیمایی روز قدس برپا خواهد شد.