آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:پرونده های طلاق توافقی نیاز به تجدیدنظر دارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه پرونده های بسیاری در دستگاه های قضا انباشته شده که در نتیجه قضات برای رسیدگی به پرونده های بیشتر، طلاق توافقی را راحت می گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اسماعیل سعیدی درباره هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش طلاق توافقی در کشور، اظهار داشت: طلاق های عاطفی دلایل مختلفی دارد که در این زمینه لزوما قوانین، مشکل را حل نمی کند، بلکه باید از ساز و کار دیگری استفاده شود.

متاسفانه شرایطی در نظام دیوان سالاری قوه قضائیه و قوه مجریه حاکم شده که به موجب آن نمی توانند انعطاف لازم را با مراجعه کننده ها داشته باشند. و افزایش طلاق توافقی یکی از نتایج این نقطه ضعف در قوا می باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری حجم زیاد پرونده ها در قوه قضائیه، تصریح کرد: امروزه پرونده های بسیاری در دستگاه های قضا انباشته شده که در نتیجه قضات برای رسیدگی به پرونده های بیشتر، طلاق توافقی را راحت می گیرند، این در حالی است که در پی افزایش طلاق های توافقی نیاز است که قاضی زمان بیشتری را به این پرونده ها اختصاص دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: امروزه بزرگان و ریش سفیدان فامیل نقش خود را به قوه قضائیه واگذار کرده اند، قوه قضائیه و در واقع قضات هم فرصتی برای بررسی پرونده های طلاق ندارند، شوراهای حل اختلاف نیز به دلیل داشتن پرونده های قضایی بسیار و عدم تامین مالی، نمی توانند برای پرونده های طلاق توافقی، زمان صرف کنند بنابراین با افزایش آمار طلاق توافقی روبه رو هستیم.

سعیدی با تاکید بر اینکه بررسی پرونده های طلاق توافقی نیاز به تجدیدنظر اساسی دارد، گفت: اگر در قوانین مشکلاتی وجودداشته باشد، مجلس آمادگی تجدیدنظر در قوانین را دارد، اما به نظر می رسد مشکل اصلی در ساختارها باشد.