آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر نیرو:میزان خرید تضمینی آب از بخش خصوصی 290 میلیارد تومان افزایش یافت

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: مبلغ قرارداد خرید تضمینی آب از بخش خصوصی در سال جاری به 400 میلیارد تومان افزایش یافته است.

رحیم میدانی در حاشیه بازدید از تصفیه خانه انتقال آب رودخانه شاپور در منطقه بوشیگان از توابع شهرستان کازرون فارس اظهار داشت: در حالی که در سال 93 مبلغ قرارداد خرید تضمینی آب از بخش خصوصی 110 میلیارد تومان بود در سال 94 این رقم به 400 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به این که بخش خصوصی سالانه قیمت آب را افزایش می دهد، خرید تضمینی آن برای این وزارتخانه دشوار است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در بخش دیگری از مطالب خود بدون اشاره به میزان بارندگی گفت: در سال 93-94 میانگین بارندگی در کشور نسبت به درازمدت 26 درصد و نسبت به سال 93 رقمی معادل 14 درصد کاهش داشته است.

میدانی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها، وضعیت منابع آب در برخی از استان های جنوب شرقی کشور بسیار نگران کننده است و در شرایط کنونی برای این موضوع نمی توان کاری کرد مگر این که از طریق مدیریت اصولی و صرفه جویی در مصرف آب به کاهش مشکلات ناشی از این معضل کمک کنیم تا مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مردم به وجود نیاید.

وی از وضعیت تصفیه خانه انتقال آب رودخانه شاپور در منطقه بوشیگان کازرون ابراز ناخرسندی کرد و گفت: کمبود اعتبار و ضعف بنیه مالی اصلی ترین مانع برای بهبود وضعیت این تصفیه خانه و اجرای پروژه های مشابه آن است.

میدانی، همچنین از فرماندار شهرستان کازرون خواست تمهیدات لازم را برای زیر پوشش قرار دادن تعدادی از روستاهای این شهرستان که زیر پوشش آبفای روستایی نیستند، مهیا کند.

وی بیان داشت: بخشی از آب کازرون برای مصرف صنعت این شهرستان در اختیار فرماندار قرار داده خواهد شد تا در اختیار واحدهای تولیدی و کارخانه های مستقر در این منطقه قرار دهد.