آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

رونمایی از سردر مصلای امام علی(ع) در مشهد

سردر چوبی مصلای حضرت علی(ع) ساخته هنرمندان و معرق کاران مشهدی به زودی به نجف انتقال می یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر سردر مصلای حضرت امام علی(ع) در نجف با حضور رئیس بنیاد ملی حضرت امام رضا(ع) در مشهد رونمایی شد.

رئیس بنیاد بین المللی امام رضا(ع) روز شنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد درخصوص مشخصات این در گفت: در و سردر چوبی مصلای امام علی(ع) ویژه مرقد آیت الله حکیم ترکیبی از هنرگره چینی است که استاد علیرضا مجرد از سازندگان درهای اماکن متبرکه آن را در مدت سه و نیم ماه ساخته است.

سیدجواد جعفری افزود: برای ساخت این در از چوب درختان چنار، ملچ، راش و گردو استفاده شده است و پس از پایان نمایشگاه بین المللی قرآن این در و سردر برای نصب به سمت نجف اشرف حمل خواهد شد.

وی درخصوص تابلوی معرق چوبی مزین به نام مبارک امام رضا(ع) از دیگر آثار فاخری که در این مراسم رونمایی شد هم گفت: این تابلو از آثار کم نظیر معرق است که استاد حسن ابراهیمی آن را به بیش از 30 نوع چوب با رنگ های طبیعی از درختان مختلف به صورت برش خورده در ابعاد 100 در 80 در مدت 4 ماه طراحی و ساخته و در میان این تابلو نیز نام مبارک امام رضا(ع) حک شده است.

دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با 700 غرفه در 27 بخش حوزوی، دانشگاهی، عفاف و حجاب، قرآن، عترت، جلسات و محافل قرآنی و نیز 27 نماینده از کشورهای مختلف چون عراق، سوریه، مصر و پاکستان تا 15 تیر در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برپاست.