آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مصرف بالای ماری جوآنا در خردسالان آمریکایی

نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا نشان می دهد طی سال های اخیر میزان مصرف ماری جوآنا در بین کودکان خردسال در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، ماری جوآنا از طریق استنشاق هوای آلوده به این ماده محرک یا بلعیدن مواد خوراکی حاوی آن، وارد بدن کودکان می شود.به گفته کارشناسان، علت این رشد آماری در این کشور، قانونی اعلام شدن این ماده مخدر برای مصارف پزشکی و غیرپزشکی (تفریحی) از سوی مقامات ایالتی است.به گفته «هنری اسپیلر»، مدیر مرکز سم شناسی اوهایو در بیمارستان کودکان «نیشین واید»، از این ماده اغلب در تولید خوردنی هایی چون کیک های شکلاتی، بیسکوئیت و دیگر مواد خوراکی استفاده می شود و این خوراکی ها اغلب در دسترس کودکان هستند.

بنا بر نتایج این مطالعه که براساس اطلاعات حاصل از «پایگاه داده های ملی سم شناسی» در آمریکا تنظیم شده، میزان مصرف ماری جوآنا در بین کودکان زیر پنج سال از سال 2006 تا 2013 بیش از 147 درصد در سراسر کشور افزایش یافته است. همچنین این آمار در ایالت هایی که قبل از سال 2000 ماری جوآنا را برای مصارف پزشکی قانونی اعلام کرده بودند، حدود 610 درصد افزایش داشته است.

به گزارش هلث دی نیوز، بسیاری از این کودکان مشکلات پزشکی خفیفی را تجربه می کنند اما برخی از آنان با مشکلات تنفسی جدی، تشنج و حتی کما مواجه می شوند.دکتر «گری اسمیت»، مدیر مرکز مطالعات و سیاست گذاری آسیب ها در این باره گفت: این یافته ها نگران کننده است و مقامات ایالتی می بایست در این گونه موارد، ایمنی و سلامت کودکان را مدنظر قرار دهند.