آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۰۱
سیاسی
۲

نماینده آیت الله سیستانی: به نام تشیع قدمی برنداریم که به ضرر شیعه باشد

نماینده آیت الله سیستانی در ایران، پافشاری بر مواضع اصولی و حفظ وحدت میان شیعه و سنی را از راهکارهای مهم مقابله با دشمنان برشمرد و گفت: باید در راه و هدفمان مصر باشیم و سوژه به دشمن ندهیم یا به نام تشیع، قدمی بر نداریم که به ضرر شیعه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دومین کنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی در دیدار اعضای ستاد این کنگره با اشاره به بروز پدیده ترور در سطح منطقه و استفاده گروه های تروریستی از شیوه های مختلف برای ضربه زدن به ایران، گفت: در مرحله ای از تاریخ هستیم که دشمن سعی می کند به ما ضربه بزند و روزبه روز روش های این ضربه زدن متفاوت می شود.

شهرستانی با اشاره به خشم دشمنان از پیشرفت چشمگیر شیعیان تاکید کرد:ما پیرو ائمه علیهم السلام هستیم و همانند آنها باید بر مواضع اصولی خود پافشاری داشته باشیم تا در ما رخنه نکنند. وی با تاکید بر حفظ وحدت شیعه و سنی و لزوم آگاهی نسبت به توطئه های دشمنان در این خصوص گفت: نباید به مقدسات اهل سنت توهین و این مسائل را به سوژه ای برای دشمن تبدیل کنیم. در صورت چنین اقداماتی، بر شیعه برچسب زده می شود و در دنیا به مدرکی علیه ما تبدیل می شود.نماینده مرجعیت عالی عراق در ایران با تاکید بر این که «ما در عراق مشکل شیعه و سنی نداشتیم و آنها با هم متحد بودند»، به تلاش تکفیری ها و سلفی ها برای اختلاف افکنی میان شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: ما رسانه ای قوی نداریم و تبلیغات مان ضعیف است. متاسفانه در حوادث مختلف، افراد خبرها را از دشمنان ما می گیرند و این در حالی است که این خبرها معکوس منعکس می شود.