آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۵۳۸
فرهنگ و هنر
۳۲
خبر ویژه

سهام نشریه اکونومیست واگذار می شود

گروه ترجمه: موسسه انتشاراتی پیرسون از قصد خود برای فروش 50 درصد سهام گروه اکونومیست خبر داده است.

گروه اکونومیست مجموعه ای از واحدهای مختلف را شامل می شود که اصلی ترین آنها هفته نامه اکونومیست است که برای بسیاری از تحلیلگران به عنوان مرجعی معتبر مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت تحقیقاتی واحد اطلاعات اکونومیست و مرکز «سی کیو رول کال» تامین کننده اطلاعات قانون گذاری آمریکا، از دیگر بخش های مجموعه اکونومیست هستند. خبر واگذاری سهام این مجموعه تنها چند روز پس از آن منتشر می شود که همین موسسه اعلام کرد سهام نشریه فایننشال تایمز را به نشریه نیکی ژاپن می فروشد.

روز پنج شنبه پیرسون موافقت خود را با فروش نشریه فایننشال تایمز به قیمت 844 میلیون پوند اعلام کرده بود. این اقدام بخشی از استراتژی این موسسه برای تمرکز بر آموزش اعلام شد. اکنون موسسه پیرسون اعلام کرده است که مذاکراتی برای فروش نشریه اکونومیست در جریان است؛ اما افزود «قطعی نیست که این مذاکرات به معامله بینجامد.»

نام خریداران احتمالی هنوز فاش نشده است؛ اما خانواده ایتالیایی آگنلی اعلام کرد که برای افزایش دارایی های خود در حال مذاکره است. شرکت اکسور، بازوی سرمایه گذاری خانواده آگنلی، در حال حاضر صاحب 72/ 4 درصد از سهام گروه اکونومیست است. شرکت اکسور در وب سایت خود اعلام کرده است که هر گونه افزایش در سرمایه گذاری «نمایانگر وجود سهامداران خرد در مجموعه اکونومیست است... که از تلاش مجدانه اکسور برای حفظ استقلال بخش تحریریه که قلب اصول و موفقیت های اکونومیست محسوب می شود، حکایت دارد.»

البته هنوز تاکید می شود که این معامله قطعی نشده است. خانواده های کادبری، راثزچایلد و شرودر از دیگر سهامداران اکونومیست هستند. نشریه فایننشال تایمز گزارش کرده است که ارزش 50 درصد سهام اکونومیست بالغ بر 400 میلیون پوند است و احتمالااین فروش تا پایان تابستان نهایی خواهد شد.