آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۵۳۸
بورس
۹

مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه: موسسات مالی غیرمجاز، رقیبی برای بورس شده اند

مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه با اشاره به انتظار فعالان بازار از دولتمردان مبنی بر مهیا کردن فضای کسب و کار و رونق اقتصادی در کنار حل مسائل سیاسی به سهامداران توصیه کرد که همچنان صبر و انتظار را در پیش گیرند تا در صورت بهبود شرایط بتوانند از آن بهره گیری کنند.

به گزارش «سنا»، مهدی طحانی، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه درخصوص روند حرکتی بازار گفت: شرایط کلی بازار نشان از آن دارد که همه افراد دچار دوگانگی و تضاد شده اند به این معنا که تا پیش از این، افراد نوسانات منفی بازار را به وجود تحریم و تاثیرات به جمع بندی نرسیدن توافق نسبت می دادند اما در حال حاضر که این مهم رخ داده و همچنان بازار منفی است، فعالان را دچار سردر گمی کرده است.

وی افزود: این شرایط در حالی پدید آمده که همه شرایط بر وفق مراد است و با وجود تصویب موضوع جمع بندی توافق در شورای امنیت شرایط بازار نه تنها بهتر نشد که نزولی تر شد.

طحانی کلید حل این معما را اتخاذ سیاست های محافظه کارانه دولت عنوان کرد و گفت: رشد بی رویه موسسات مالی غیرمجاز در طول سال های اخیر و روند نرخ سود سپرده های بانکی در نزولی بودن بازار سرمایه موثر بوده است.

مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه پرداخت سود سپرده های 25 تا 26 درصد از سوی برخی بانک ها و موسسات اعتباری را رقیبی در کنار بازار سرمایه مطرح کرد و گفت: این اتفاقات نفس بورس را می گیرد و باید تدابیری برای آن اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم دولتمردان در کنار حل مسائل سیاسی بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی را نیز مهیا کنند به سهامداران توصیه کرد که همچنان صبر و انتظار را در پیش گیرند تا در صورت بهبود شرایط بتوانند از آن بهره گیری کنند.