آرشیو دوشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۵۳۸
بازار دیجیتال
۲۵

پهنای باند اینترنت 1.561 ترابیت برثانیه در تایوان

رایورز: تایوان در پروژه ویژه ارتباط مستقیم اینترنتی خود با کشورهای مختلف قصد دارد پهنای باند اینترنت خود را به رقم نجومی 1.561 ترابیت بر ثانیه ارتقا بدهد.

به گزارش digitimes، شرق آسیا به بهشتی برای اتصال به اینترنت بدل شده است و در این میان کشورهایی مانند کره جنوبی، تایوان و ژاپن با پهنای باند نجومی خود سرعت اینترنت را برای شهروندان ساکن در این کشورها به سطحی فراتر از سطح رویایی در برخی کشورها رسانده اند. حالاتایوان ارتباط مستقیم اینترنتی خود را با امکان مشارکت با 15 کشور بزرگ دیگر فراهم ساخته است که این ارتباط موجب می شود که بتوان سرعت اینترنت را به واسطه تمرکززدایی استفاده و بهره گیری از خدمات ارتباطی، به سطحی بسیار مطلوب رساند.

مسوولان این کشور قصد دارند زیرساخت های خود در این زمینه را با پیشرفت روبه رو ساخته و به زودی شاهد این خواهیم بود که پهنای باند اینترنت در تایوان به 1.561 ترابیت برثانیه خواهد رسید. این آمار و ارقام مربوط به آغاز نیمه دوم سال 2015 خواهد بود و ممکن است تا پایان این سال میلادی حتی شاهد افزایش بیشتر این پهنای باند نیز باشیم. بزرگ ترین تامین کننده خدمات اینترنتی در این کشور (IPS) از پهنای باند 355/ 803 گیگابیت برثانیه بهره می برد و شرکت های فراوانی خدمات اینترنتی خود را با استفاده از پهنای باند بالاتر از 100 گیگابیت برثانیه به کاربران این کشور عرضه می کنند. مهم ترین شرکای تایوان در تامین پهنای باند اینترنت برای این کشور، کشورهای آمریکا و ژاپن هستند که به ترتیب 115/ 845 گیگابیت برثانیه و 318/ 260 گیگابیت برثانیه از کل پهنای باند این کشور را تامین می سازند و پس از آنها نیز هنگ کنگ با 354/ 209 گیگابیت برثانیه قرار گرفته است. در ادامه نیز در میان 10 شریک اصلی این کشور به ترتیب شاهد حضور چین، سنگاپور، کره جنوبی، فلیپین، مالزی، انگلستان و تایلند هستیم.