آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۸۷
اجتماعی
۴

فضای مجازی

ورودی70 هزارتومانی یک میهمانی در تهران

این روزها در فضای مجازی آگهی و عکس هایی از یک آگهی منتشر می شود که در آن نوشته شده است < میهمانی های شاد با امنیت کامل و داشتن مجوز در سطح شهر> برگزار می شود. نرخ ورودی این میهمانی 70 هزار تومان اعلام شده است. این آگهی شگفت انگیز خیلی ها را به این واداشته که با شماره ای که درآگهی آمده تماس بگیرند. کاربران بسیاری خبر داده اند که خلاصه پس از تماس ها شخص برگزار کننده اطمینان کامل داده که این آگهی کاملا درست است وهیچ مشکلی هم به وجود نخواهد آمد. البته بعضی کاربران فضای مجازی کلا اصل ماجرا را دروغ می دانند و با جمله «مگه می شه، مگه داریم» به استقبال آن رفته اند.

نبرد شکارچی و محیط بان با کیفیت HD

یکی از ویدئوهایی که این روزها در فضای مجازی می چرخد نبرد مسلحانه محیط بانان منطقه خائیز در هنگام گشت و کنترل با شکارچی غیر مجازاست. شکارچی با خیال راحت شکارش را که اتفاقا از گونه های نادر است روی دوش انداخته و در حال رفتن در دام محیط بانان اسیر می شود. کاربران هم این صحنه را در کنار اتفاقی گذاشته اند که چند روز پیش در یکی از مناطق افتاده بود ومردم با چوب و سنگ خرسی را به بدترین شکل ممکن کشته بودند. برخی کاربران توصیه کردند که «تکنولوژی منقرض کردن حیوانات کمیاب» را می توانیم صادر کنیم.

از بی بی سی تا شبکه خبر

این طور که معلوم است شبکه خبر به جای پخش اختصاصی و مستقیم از جلسه بررسی توافقنامه در کنگره امریکا، اقدام به پخش زنده تصاویر بی بی سی کرد. این ماجرا سبب شد تا بچه زرنگ های بی بی سی هم شیطنت کنند و به یکباره تصویر مترجم خود را در گوشه تصویر نشان دهند و شبکه خبر هم ماجرا از دستش در رفت و آن را نشان داد. کاربران در فضای مجازی به طعنه می گویند چون تلویزیون فقط تصاویر ارسالی پخش می کند!