آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۵۷
حوادث
۱۳

پنج قاره

20 کشته در درگیری مراسم عروسی

شرکت کنندگان در یک مراسم عروسی در شمال کشور افغانستان با هم درگیر شدند که براثر این درگیری 20 نفر کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند. سخنگوی پلیس استان بغلان در شمال افغانستان گفت: حادثه ساعت 11 شب یکشنبه و زمانی رخ داد که دو گروه مسلح در مراسم عروسی در شهرستان «دره صلاح» این استان شرکت کردند. «بشیر بشارت»، با اشاره به اینکه کشته شدگان این رویداد شرکت کنندگان در مراسم عروسی هستند، افزود: زخمیان به بیمارستان انتقال داده شده اند. وی افزود: پلیس در جریان این درگیری خود را به محل حادثه رساند اما افراد مسلح موفق به فرار از منطقه شدند. به گفته بشارت، نیروهای پلیس در جست وجوی عوامل درگیری هستند. هنوز دلیل این زدوخورد خونین مشخص نشده است.

نجات معدنچیان پس از یک هفته

شش معدنچی چینی که از یک هفته پیش بر اثر آب گرفتگی و ریزش معدن در اعماق زمین گرفتار شده بودند، سرانجام دیروز نجات یافتند. امدادرسانان اعلام کردند هنوز پنج معدنچی دیگر بر اثر این سانحه که در معدنی در استان هیلونگ جیانگ در شمال چین روی داد، در زیر زمین محبوس هستند. پیش تر گزارش ها از مرگ دست کم چهار نفر دیگر بر اثر بارش شدید باران و در نتیجه آب گرفتگی و ریزش این معدن حکایت داشت. تلاش امدادگران برای نجات پنج معدنچی دیگر هنوز ادامه دارد.

حریق گسترده در جنگل های غرب فرانسه

تلاش آتش نشانان برای مهار آتش سوزی جنگل های حومه شهر «بوردو» در غرب فرانسه همچنان ادامه دارد. این آتش سوزی که از روز جمعه آغاز شده به سرعت محدوده ای به وسعت 530 هکتار از جنگل های کاج را در بر گرفت. وزش باد با سرعت 50 کیلومتر در ساعت نیز در گسترش آتش موثر بوده است. این حادثه هیچ تلفاتی نداشته اما تاکنون بیش از 100 خانه در این منطقه تخلیه شده اند.