آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۸۷
بین الملل
۲۰
خاورمیانه

تشدید حملات ائتلاف عربی به یمن در پوشش آتش بس

آغاز آتش بس پنج روزه آل سعود شروعی دوباره برای ویرانگری و کشتار غیر نظامیان در یمن بود. طبق گزارش ها دیروز همزمان با آغاز موعد آتش بس، جنگنده های سعودی نمایشی مرگبار در آسمان صنعا داشتند. در حملات هوایی دیروز جنگنده های سعودی در صنعا بیش از 14 نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع یمنی، همزمان با اعلام آتش بس انسانی در یمن جنگنده های وابسته به ائتلاف عربی به رهبری عربستان بخش هایی از شمال و غرب شهر صعده را بشدت بمباران کردند. طبق گزارش ها در حمله هوایی ارتش سعودی به خانه احمد الغشمی، رئیس جمهوری اسبق یمن در شمال غربی صنعا 14 غیر نظامی کشته و زخمی شدند. جنگنده های ارتش سعودی در حملات خود همچنین منطقه ضلاع در ناحیه همدان را بمباران کردند که در جریان این حملات تاسیسات دولتی و محله های مسکونی به طور کامل ویران گشت.

در واکنش به حملات هوایی آل سعود، ارتش و کمیته های مردمی دو موضع نظامی المعزاب و القرن عربستان را در منطقه جازان گلوله باران کردند. این منابع همچنین از یورش ارتش و کمیته های مردمی به موضع نظامی الشعبه در منطقه ظهران عسیر عربستان خبر دادند. وزارت دفاع یمن نیز اعلام کرد: ارتش و نیروهای کمیته های مردمی شهر ملک فهد و ریاست دادگاه های منطقه نجران را با چند فروند راکت هدف قرار دادند. این وزارتخانه همچنین از کنترل ارتش و کمیته های مردمی بر کوه البلق در غرب شهر مارب بعد از درگیری با عناصر القاعده خبر داد. درگیری ها در یمن در حالی تداوم می یابد که دولت عربستان سعودی از اجرای آتش بس انسانی به مدت پنج روز از نخستین ساعت روز دوشنبه خبر داده بود.