آرشیو چهارشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۵۴۰
بازار موبایل
۲۷

موبایلکده

تصاویر اسمارت فون بدون حاشیه سونی لو رفت

خبرگزاری مهر: تصاویر محصول بدون حاشیه سونی لو رفت. این محصول از قابلیت هایی مانند دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و نمایشگر 5/ 5 اینچی برخوردار است.

مدتی پیش اطلاعات جدیدی درباره فعالیت کمپانی سونی بر اسمارت فونی بدون حاشیه منتشر شده بود که با رمز Lavender از آن یاد می شد اما اکنون مشخصات جدیدی از این محصول لو رفته که نشان می دهد، نام اسمارت فون جدید کمپانی سونی Xperia C5 Ultra است. بخش هایی از اطلاعات دفترچه راهنمای این اسمارت فون نیز منتشر شده که نشان می دهد، گوشی جدید سونی از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و همین طور دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی مجهز به فلش برخوردار است.

از دیگر قابلیت های Xperia C5 Ultra می توان به 2 گیگابایت حافظه رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و قابل ارتقا تا 128 گیگابایت و پشتیبانی از سیم کارت های نانویی 4G را اشاره کرد. اسمارت فون جدید سونی از نمایشگر 5/ 5 اینچی Full HD با رزولوشن 1080 پیکسل و همین طور چیپ ست 8هسته ای 64 بیتی مدیاتک MT6752 SoC برخوردار است.

گوشی مجهز به ویندوز 10 با قابلیت اسکن صورت کاربر

رایورز: مایکروسافت در حال تکمیل دو گوشی هوشمند Lumia 950 و Lumia 950XL است که پایان سال جاری میلادی آنها را با همراه با قابلیت اسکن عنبیه چشم روانه بازار می کند.

مرکز Windows Central این خبر را منتشر کرد و توضیح داد که به مشخصات نخستین گوشی های هوشمند مایکروسافت مبتنی بر ویندوز 10 دسترسی پیدا کرده است. پیش از این گفته شده بود این گوشی با نام Lumia 940 و Lumia 940XL عرضه می شود.

گوشی های هوشمند مذکور که قرار است مدل نهایی آنها با نام های Lumia 950 و Lumia 950XL عرضه شود، به اسکنرهای هوشمند مخصوص عنبیه چشم مجهز شده اند تا مایکروسافت از این طریق بتواند سیستم امنیتی جدید خود موسوم به Windows Hello را در اختیار کاربران بگذارد.

مدل بزرگ تر این دو محصول یعنی Lumia 950XL نمایشگر لمسی 7/ 5 اینچی از نوع QHD دارد و نخستین گوشی است که همراه با قاب پوششی هوشمند از قلم Surface Pen پشتیبانی می کند. مدل دیگر به نمایشگر لمسی 2/ 5 اینچی از نوع QHD مجهز شده است که البته قابلیت های مذکور در آن وجود ندارد. اما هر دو گوشی هوشمند دوربین دیجیتالی 20 مگاپیکسلی دارند و همراه با فلش LED و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی ارائه می شوند.