آرشیو چهارشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۳۰۳
هنر و ادبیات
۱۰
آن سوی آب ها

فهرست اولیه نامزدهای جایزه رمان گاردین معرفی شد

فهرست نامزدهای اولیه جایزه رمان «گاردین» معرفی شدند. در فهرست نامزدهای اولیه جایزه گاردین یا «این جایزه بوکر نیست» هفتاد رمان از ناشران مختلف به چشم می خورد. نویسندگان انگلیسی زبان از سراسر جهان در این فهرست حضور دارند و موضوعات کتاب های شان طیف وسیعی را دربرمی گیرد. با راه یافتن شش رمان به مرحله بعدی برای دستیابی به جایزه گاردین، کیفیت این رمان ها مشخص می شود.

با اعلام فهرست نامزدهای اولیه، جایزه گاردین یا این جایزه بوکر نیست، هفتمین دوره خود را شروع کرده است و مانند هر دوره انتخاب شش رمان فهرست نامزدهای نهایی جایزه گاردین بر عهده مردم است. برای رای دادن به کتاب مورد علاقه خود می توانند دو کتاب از دو ناشر متفاوت را انتخاب کنند و به آن رای دهند. همچنین شرکت کننده باید همراه رای خود حداقل یک شرح بر یکی از کتاب هایی که انتخاب کرده است بنویسد. این شرح و معرفی باید حداقل صد کلمه باشد گرچه در قوانین هم آمده است که اینقدر دقت برای معرفی کتاب ها از سوی شرکت کنندگان صورت نمی گیرد.

رمان های «چرتکه» نوشته لوییس آرماند، «خدا در ویرانه» به قلم کیت اتکینسون، «ترور» نوشته ریچارد برید، «هیولای واقعی» به قلم لیام براون، «مبارزه طولانی» اثر امیلی بولاک، «رام کردن شیر» به قلم جوانا کمپبل، «شیشه» نوشته الکس کریستوف، «جمجمه سبز درخشان» به قلم گاوین کوربت، «شبکه شورشی ها» به قلم پیتر کولمن، «سرزمین آرزوها» نوشته میکاییل کرامی، شرم به قلم ملین فیین، آقای مک و من نوشته استر فرویید، محدودیت های جهان به قلم اندرو رایموند درین، گرگ مرزی نوشته ساا هال، آناتومی مصنوعی نوشته کت گوردن، «الف تای من و تو» به قلم جیمز هانا، «روح ما در شب» نوشته کنت هاروف، «یک سوم از بهشت» به قلم ژولییت همون، «جنگ زامبی ها» به قلم الکساندر همون و «توکیو» اثر نیکلاس هاگ به فهرست نامزدهای اولیه جایزه گاردین راه یافته اند.

گاردین از علاقه مندان به شرکت در این مسابقه خواسته است تا پایان وقت اداری دوم آگوست از طریق سایت رسمی این روزنامه برای رای گیری جایزه رمان گاردین اقدام کنند.