آرشیو چهارشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۸۴۳۹
سیاسی
۲

اینجا کسی برای فابیوس هورا نمی کشد

حمیدرضا مهدی زاده

همه گزینه ها روی میز است. ایران باید تصمیم بزرگ را بگیرد. فرانسه بر اعمال محدودیت های ضروری بر مطالعات هسته ای، بازگشت خودکار تحریم ها و بررسی ابعاد نظامی احتمالی سابق در برنامه هسته ای ایران اصرار دارد.

اینها بخش کوچکی از اظهارات ضد ایرانی لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکرات اتمی 1+5 با نمایندگان جمهوری اسلامی می باشد.

موسیو فابیوس با ظاهری آراسته و کت و شلوار همیشه مرتبش به همراه آن غرور مسخره فرانسوی، هرگز در هیچ یک از مصاحبه های مطبوعاتی و رسانه ای گوناگون علیه ملت پرافتخار ایران، بابت فروش خونهای آلوده به بیماری ایدز و هپاتیت C به وزارت بهداشت کشورمان برای تزریق به بیماران هموفیلی که در زمان تصدی پست نخست وزیری در دولت فرانسوا میتران، دستور ارسالش را صادر کرده بود از مردم ما و خصوصا خانواده های داغدار آن عزیزان عذرخواهی نکرده است. حالاقصد دارد وارد تهران شود در حالی که حدودا یک ماه پیش بود که این پلیس بد به سرزمین های اشغالی سفر کرد و در دیدار با نخست وزیر رژیم جعلی اعلام کرد، پاریس به امنیت اسرائیل متعهد است و از ابتدای مذاکرات هسته ای با ایران همواره مقید به جلوگیری از دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای بوده است و فرانسه توافق نکردن را بهتر از توافق بد با تهران می داند. اما بلبل نتانیاهو همین که دید رقبای آلمانی بلافاصله پس از امضای برجام در صدر هیئتی بلندمرتبه از شخصیت های سیاسی و اقتصادی برای رسیدن به جایگاه گذشته خود، در ایجاد روابط تجاری به ایران سفر کردند، به یاد بی پولی های پژو و رنو افتاده تا بلکه بتواند مشتی از دلارهای آزادشده ملت ایران را در کاسه ترک خورده خودروسازهای بدعهد و پیمان سرزمینش بریزد، ولی اینجا در تهران کسی برای پیرمرد صهیونیست پرحاشیه پاریسی هورا نمی کشد و جهت استقبال از او گل پرتاب نمی کند. حضور او در تهران، ایرانیان را به شدت آزار می دهد و حتی لبخندهای مرسوم در عالم دیپلماسی از سوی مردان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی و گرفتن عکس یادگاری با وی در حال دست دادن هم چیزی را عوض نمی کند و هیچ دل خشمگینی را تسلی نمی بخشد.