آرشیو پنجشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۸۹
اجتماعی
۴

آزمون استخدامی آموزش و پرورش: 27 شهریورماه

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در روز 27 شهریورماه خبر داد و گفت: اطلاعیه مربوط نیز تا دو روز آینده منتشر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی در نشست خبری مربوط به سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور، در پاسخ به این پرسش که«چرا اخبار مربوط به آزمون استخدامی را به جای آنکه وزارت آموزش و پرورش اعلام کند، نمایندگان مجلس اعلام می کنند؟» گفت: جلسه ای با کمیسیون آموزش داشتیم و روند کار را به آنها گزارش دادیم. مصاحبه برای نمایندگان کم خرج است و مباحث مربوطه را به رسانه ها منتقل می کنند اما ما در آموزش و پرورش طبق دستور وزیر تا طرحی نهایی و قطعی نشود نمی توانیم آن را اعلام کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تجمع عده ای از فرهنگیان در مقابل مجلس در روز 31 تیرماه و آزادی دستگیرشدگان گفت: اگر برخورد خشن و ناملایمی در رابطه با فرهنگیان اتفاق افتاده ابراز تاسف می کنیم و قبول نداریم حتی اگر به عمد و نامناسب بوده آن را محکوم می کنیم. ناصری ادامه داد: همان روز 31 تیرماه وزیر شخصا اقدام کرد و همه آنان که دستگیر شده بودند آزاد شدند. منتها سه تن از همکاران فرهنگی که طی سال های 88 و 89 محکومیت هایی داشتند این اواخر آنها را برای اجرای احکام بردند و ما گفتیم که زمان خوبی برای اجرای این حکم انتخاب نکردید؛ این موضوع را به وزارت اطلاعات، امنیت سپاه هم منتقل کردیم و امیدواریم مورد عفو قوه قضائیه قرار بگیرند. ما درخواست عفو برای این همکاران کردیم. اما اینکه قوانین قوه قضائیه اجازه عفو بدهد یا خیر؟ ما نمی توانیم نظری بدهیم.