آرشیو پنجشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۳۰۴
حادثه
۱۴

ترین های هفته

چهره برتر هفته: «دهیار روستای سیجان»

معصومه طباطبایی، دهیار روستای سیجان در جاده چالوس که با وجود عدم استقبال اهالی این روستا، خانه های آنها را بیمه کرده بود، «چهره برتر هفته» است. اهالی روستای سیجان که در سیل اخیر با هشت کشته و صدها میلیون خسارت مالی در راس جدول آمار خسارات سیل قرار گرفته اند، اکنون دهیار روستای شان را دعا می کنند که از بار مکافات شان کاسته است. طباطبایی می گوید: «روستای سیجان 267 خانوار دارد که من و همکارانم در دهیاری سیجان، خانه های آنها را از 25 آبان پارسال تا 25 آبان 94 بیمه کردیم. اهالی روستا از این موضوع ناراضی بودند اما پس از سیل و زمانی که متوجه پرداخت خسارات وارده به خانه های شان از سوی بیمه شدند، از ما تشکر کردند. اکنون خانه های اهالی روستای سیجان با پرداخت سالانه 15 هزار تومان برای هر خانه تا سقف 50 میلیون تومان بیمه شده و بیمه این مبلغ را به هر خانه روستایی پرداخت می کند.»

حادثه هفته: «قتل پزشک اردبیلی با ضربات چاقو»

یکم مرداد، اصغر پیرزاده، تنها پزشک سرطان شناس اردبیل در خانه یکی از بیماران خود توسط جوانی 23 ساله به ضرب چاقو به قتل رسید. در حالی که در ساعات ابتدایی وقوع حادثه، ارتباط قتل با شغل مقتول به عنوان انگیزه قاتل دهان به دهان می چرخید، سرانجام ناصر عتباتی، دادستان اردبیل «خصومت شخصی» را به عنوان علت اصلی قتل نامید و ارتباط حادثه با شغل مقتول را تکذیب کرد. تنها دو روز پس از حادثه نیز خبر «خودکشی متهم در بازداشتگاه» منتشر شد که دادستان اردبیل با تایید آن از «ختم به خیر شدن حادثه با حضور به موقع ماموران بازداشتگاه» خبر داد. حادثه قتل پزشک اردبیلی واکنش های متعددی از سوی وزرای بهداشت، کشور و جامعه پزشکی به دنبال داشت که شاه بیت آن در پیام وزیر بهداشت نهفته بود. هاشمی در واکنش به این حادثه نسبت به «گسترش خشونت در فقدان جامعه ای نظام مند و مبتنی بر گفت وگو» هشدار داده بود. رسیدگی به پرونده همچنان ادامه دارد.

عکس هفته: «دستگیری 106 زورگیر حرفه ای در پایتخت»

در عملیات بامدادی دوشنبه پلیس تهران که با حضور 600 مامور انجام شد 106 زورگیر و سارق حرفه ای مناطق شمال و شرق پایتخت دستگیر شدند.