آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۰
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

واردات دکل حفاری دست دوم به ایران ممنوع شد

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد از این پس واردات دکل های حفاری مستعمل نفت و گاز به داخل کشور ممنوع است. بر اساس تصمیم کمیته ماده یک آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، دکل های حفاری از فهرست موافقت کلی واردات کالاهای مستعمل حذف شد.

ورود برند ایتالیایی به بازار ایران پس از برجام

همزمان با اعلام نتایج مذاکرات ایران و کشورهای گروه 1+5 و همچنین برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، برند های اروپایی برای ورود به بازار ایران اعلام آمادگی کرده اند و در همین راستا اولین برند ایتالیایی در تهران آغاز به کار کرد. به گزارش ایرنا، با اعلام برنامه جامع اقدام مشترک، برند ایتالیایی پیکوادرو از برندهای دنیای مد، دفتر نمایندگی خود را در ایران افتتاح و اولین شعبه این برند کیف و کوله چرم را در تهران باز کرد. مارکو پالمیری در نشستی خبری تصریح کرد: شرکت های ایتالیایی هم همانند سایر شرکت های دنیا علاقه مند به همکاری با ایران هستند.

20درصد از منابع آب از بین رفته است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت:20درصد از منابع آب تجدید پذیر از بین رفته است. محمد حاج رسولی ها، در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون کل منابع آب تجدید پذیر 100میلیارد مترمکعب است که پیشتر 132میلیارد مترمکعب بود. وی گفت: در یکی دو دهه اخیر میانگین بارش باران از 250میلیمتر در بازه زمانی دراز مدت، به 229میلیمتر در یک بازه زمانی 15ساله کاهش یافته و این میانگین در پنج سال اخیر به 203میلیمتر کاهش یافته است.