آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۰
فرهنگ و هنر
۲۳

روی خط خبر

رونمایی از قرآن اهدایی به آستان حضرت ابوالفضل(ع)

قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران از رونمایی مصحفی خبر داد که قرار است به آستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) اهدا شود. سیدعلی سرابی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این قرآن که جمعی از کاتبان قرآن کریم برای اهدا به آستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) کتابت کرده اند، بزودی رونمایی می شود.

عکس های «حرم علوی» تا 20 اسفند در 30 استان

به ابتکار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، عکس های حرم مطهر علوی، آثار محمد خوشرو که روایتی موضوع محور از بارگاه نورانی مولای متقیان است تا 20 اسفند 1394 در 30 استان کشور به نمایش عمومی درمی آید.

راه اندازی سانس های نیمه شب سینما منوط به اجازه ناجا

سخنگوی شورای صنفی نمایش بیان کرد طرح نمایش فیلم در سانس ‎های نیمه شب در سینماها در صورت اجازه نیروی انتظامی اجرایی می شود.

«زیر زمین» از 13 مرداد در موزه انتظامی

نمایش «زیرزمین» کاری از گروه نمایش موج نوشته و کار آرش عباسی از 13 مرداد ماه سال جاری در سالن خانه موزه استاد انتظامی به صحنه می رود. بیش از 10 سال از نگارش نمایشنامه زیرزمین گذشته است و این نمایشنامه تاکنون توسط کارگردانان مختلفی در تهران و اکثر استان های کشور اجرا شده است. اما این نخستین بار است که این نمایش با کارگردانی نویسنده اش اجرا می شود.

برگزاری کارگاه «شناخت موسیقی ایرانی» در فرهنگستان هنر

فرهنگستان هنر اقدام به برگزاری کارگاه شناخت موسیقی ایرانی کرده است. این کارگاه با هدف احیای موسیقی سنتی تشکیل می شود و علاقه مندان و شرکت کنندگان در این کلاس ها به صورت ریشه ای با موسیقی سنتی و ملی کشور آشنا می شوند. از ویژگی های این کارگاه بیان مطالب تئوری و عملی در کنار یکدیگر است که شاید بهترین روش برای آموزش و ارتباط با مخاطبان باشد. همچنین در پایان هر جلسه بخش پرسش و پاسخ و پس از آن اجرای زنده موسیقی سنتی برگزار خواهد شد. همچنین قرار است بخشی از مطالب تئوری که بر اساس درسگفتارهای استاد محمد رضا لطفی بوده، برگزار شود. این کارگاه سه جلسه ای در روز های چهارشنبه 14 و 21، 28 مرداد ماه ساعت 18 در محل فرهنگستان هنر برگزار می شود.