آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۵۴۳
نفت و پتروشیمی
۱۱

امضای بزرگ ترین قرارداد بخش خصوصی در حوزه پتروشیمی در بندر چابهار

گروه بنگاه ها: پس از 18 ماه مذاکرات فنی و تخصصی میان مدیران و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت انبارها و پایانه های توسعه نگین مکران، قرارداد واگذاری زمین احداث انبارها و مخازن صادراتی محصولات پتروشیمی شهرک پتروشیمی مکران در بندر شهید بهشتی چابهار منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی مکران، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بزرگ ترین قرارداد بخش خصوصی در زمینه ساخت مخازن و انبار سرپوشیده برای ذخیره سازی محصولات پتروشیمی در بندر شهید بهشتی چابهار امضا شد.

سیاوش رضوانی گفت: بزرگ ترین قرارداد بخش خصوصی مخازن و انبار سرپوشیده برای ذخیره سازی محصولات پتروشیمی به صورت B.O.T به مدت 20 سال که 4سال شامل دوران ساخت و 16 سال برای بهره برداری، در زمینی به مساحت 20 هکتار برای ذخیره سازی 23 میلیون تن محصولات پتروشیمی با سرمایه گذاری 800 میلیارد تومان بین شرکت انبارها و پایانه های توسعه نگین مکران یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت توسعه نگین مکران (متولی احداث شهرک پتروشیمی مکران) و اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان امضا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این قرارداد در سطح سازمان بنادر و بنادر کشور بی نظیر است، افزود: ظرفیت کنونی بندر شهید بهشتی چابهار هم اکنون 5/ 2 میلیون تن در سال است که طی برنامه ای دوساله به 86 میلیون تن در سال برسد. وی اشاره کرد: در حال حاضر تنها راه نجات اقتصادی کشور ورود بخش خصوصی به بنادر است و چابهار نیز تنها بندر اقیانوسی است که نه تنها بخش های خصوصی داخلی، بلکه سرمایه گذاران خارجی به راحتی می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.