آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۱
اجتماعی
۴

دو خط خبر

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن بیان جزئیات بدهی دولت به این صندوق، گفت: یک بخش از مطالبات صندوق بازنشستگی از دولت 1800 میلیارد تومان است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: فرایند اعطای تسهیلات مالی برای کسب و کارهای خرد، کوچک و خانگی تسهیل می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم امضای تفاهمنامه بین بهزیستی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ضمن ابراز تاسف از روند رو به رشد آسیب های اجتماعی در کشور گفته است که، در حال حاضر با آسیب های اجتماعی روبه رو هستیم که ماهیت آنها شرایطی را برای افزایش و گسترش جرایم فراهم می کنند.

172 زندانی جرایم غیرعمد با اولویت زنان سرپرست خانوار، از زندان رهایی یافتند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفته است، دارو و تجهیزات پزشکی پس از رفع تحریم ها حدود 10 درصد ارزان می شوند و دسترسی مردم به دارو و تجهیزات با کیفیت و با قیمت مناسب افزایش می یابد. به گفته دیناروند، حتی داروهای ایرانی که برای تهیه آنها از مواد اولیه خارجی استفاده می شود نیز کاهش قیمت خواهند داشت.

رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر «لزوم توزیع بسته های مراقبتی پیشگیری از بارداری و بیماری های مقاربتی میان زنان کارتن خواب و جلوگیری از تولد نوزادان بی هویت» پاسخ داد. دکتر عباس صداقت در این باره گفت: ما در مراکز کاهش آسیب ها که تحت پوشش وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی است، به گروه های در معرض آسیب آموزش و مشاوره می دهیم. همچنین این گروه ها در صورت نیاز بسته های کاهش آسیب و اگر مصرف کننده مواد باشند، بسته های درمان سوء مصرف مواد را همراه با آموزش و مشاوره دریافت می کنند.