آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۱
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

رشد شاخص کل بورس در سومین روز پیاپی

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات روز شنبه برای سومین روز پیاپی مثبت شد و با 49 واحد رشد در ارتفاع 66 هزار و 829 واحدی ایستاد. در پایان معاملات روزگذشته بازار سرمایه داد و ستد 573 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 106 میلیارد تومان در 45 هزار نوبت به ثبت رسید.

رکورد تولید نفت اوپک در ماه جولای شکست

رویترز از رکورد بی سابقه تولید نفت اوپک در ماه جولای به بالاترین رقم از سال 2008 به میزان 01/32 میلیون بشکه در روز خبر داد. به گزارش رویترز، تولید اوپک در ماه جولای به روزانه 01/32 میلیون بشکه رسید. این رقم در ماه گذشته (ژوئن) 78/31 میلیون بشکه در روز بوده است.

فروش معدن زغال سنگ به قیمت یک دلار!

ریزش قیمت زغال سنگ در بازار جهانی باعث شد معدنی که سه سال قبل بیش از 600 میلیون دلار ارزش داشت، به یک دلار فروخته شود. به گزارش ایسنا، شرکت برزیلی واله و شرکت ژاپنی سومیتومو معدن زغال سنگ کک شوی «ایزاک پلینز» در استرالیا را به مبلغ یک دلار استرالیا (37/0 دلار امریکا) به شرکت استنمور کول فروختند. سومیتومو نیمی از سهم این معدن را در سال 2012 به مبلغ 430 میلیون دلار استرالیا خریده بود.

مسکن به این زودی ها گران نمی شود

ایرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوه سازان تهران، افزایش قیمت مسکن در آینده نزدیک را بعید دانست و گفت: افزایش و کاهش قیمت در بخش مسکن خیلی سریع اتفاق نمی افتد بلکه بتدریج رخ می دهد.