آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۲۰
اخبار کشور
۱۰

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: عربستان هنوز شروط ایران درباره امنیت زائران را محقق نکرده است

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اعزام زائران به عمره مفرده و حج تمتع در صورتی محقق می شود که شروط ایران از سوی عربستان پذیرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین نوش آبادی دیروز در حاشیه مراسم و معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص اعزام زائران به عمره مفرده و حج تمتع گفت: بعد از اهانت دو مامور عربستانی به نوجوانان ایرانی شروطی تعیین شده است که از سوی عربستان هنوز این شروط محقق نشده است.

وی گفت: مجازات دو فرد هتاک به دو نوجوان ایرانی که به همه زائران و ملت ایران جسارت کردند محقق نشده و عذرخواهی رسمی دولت عربستان نیز در خصوص این اقدام به صورت کامل صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تامین امنیت کافی برای تردد زائران مهیا نشده است اظهار کرد: امروز کشور عربستان درگیر تجاوز یمن بوده و به کشتار مردم بی گناه یمن می پردازد و به نوعی در این باتلاق گرفتار شده است؛ البته ما پای شروط خود هستیم و تاکید می کنیم که باید حرمین شریفین به دست جمعی از علمای اسلامی اداره شود.

وی با اشاره به اینکه مقامات سعودی درحالی خود را خادم حرمین می دانند که لیاقت مدیریت بر چنین اماکن مقدسه ای را ندارند گفت: اماکن مقدسه باید توسط نمایندگان کشورهای اسلامی اداره شود.

نوش آبادی در این گفت وگو به مسئله اکران فیلم رستاخیز نیز اشاره کرد و گفت: فیلم رستاخیز مجوز دارد و مراحل قانونی را نیز رعایت کرده است البته برخی مسائل درباره برخی از سکانس های این فیلم وجود دارد که موجب شده است که اکران آن تا اطلاع ثانوی به تعویق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه لغو یا تعلیقی صورت نگرفته و به دنبال این هستیم که مشکل را برطرف کنیم گفت: وزیر ارشاد نسبت به این موضوع حساس است و با توجه به نظر برخی از مراجع تقلید دستور تعلیق صادر شد تا اکران بعد از رفع اشکالات صورت گیرد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه عنصر شرع و قانون در برنامه های وزارت ارشاد مورد توجه جدی قرار دارد گفت: نظرات مقام معظم رهبری در اولویت اول قرار دارد و البته نظرات مراجع تقلید را نیز در برنامه های خود لحاظ می کنیم.