آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۱
فن آوری
۱۹

آن سوی خبر

نسل پنجم تلفن همراه در راه چین

چین اعلام کرد بزودی مشترکان تلفن های همراه این کشور می توانند به فناوری نسل پنجم شبکه اینترنت برای این تلفن ها دست پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت صنعت و فناوری اطلاع رسانی چین در گزارشی اعلام کرد کار کردن با نسل پنجم شبکه اینترنت دیگر یک آرزو نخواهد بود و مشترکان بزودی از آن بهره مند می شوند.

شاید برای دارندگان تلفن همراه جالب باشد که بدانند وقتی یک فیلم هشت گیگابایتی با فناوری نسل سوم در مدت 70 دقیقه و با فناوری نسل چهارم ارتباطات در هفت دقیقه ذخیره می شود، با فناوری نسل پنجم پرسرعت همین کار تنها ظرف شش ثانیه امکان پذیر است.

نبود نیروی کافی برای مقابله با هکرها

بر اساس تازه ترین گزارش وزارت دادگستری امریکا، پلیس فدرال این کشور (اف بی آی)در جذب نیروی انسانی متخصص برای پیشبرد برنامه های امنیت سایبر خود ناموفق بوده است.

به گزارش فارس، علت اصلی عدم تمایل متخصصان علوم رایانه به همکاری با اف بی آی مبلغ ناچیزی است که به عنوان دستمزد به این افراد پرداخت می شود. در این گزارش از اف بی آی خواسته شده برای به اشتراک گذاری اطلاعات، همکاری برای استخدام دانشمندان علوم رایانه، اتخاذ استراتژی های جدید برای استخدام متخصصان سایبری و تضمین متحول سازی واحد سایبری خود تلاش های بیشتری صورت دهد.

اف بی آی در سال 2014 حدود 314 میلیون دلار برای پیشبرد برنامه های سایبری خود هزینه کرده و هزار و 333نفر را به طور تمام وقت به خدمت گرفته است، اما تا پایان ژانویه سال 2015 تنها توانسته 52 متخصص علوم رایانه را به خدمت بگیرد زیرا رقم پرداختی به این افراد در بخش خصوصی بیش از اف بی آی است.