آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۹۱
بین الملل
۲۰

مانیتورینگ

وال استریت ژورنال (امریکا): بنگلادش و هند با مبادله زمین به چند دهه بحرانی که بیش از 50 هزار نفر را در هر دو کشور از حق تابعیت محروم کرده بود پایان دادند. این زمین ها شامل دو قطعه زمین محصور در داخل این کشورها بود که به خودشان تعلق نداشت.

دیلی تلگراف (انگلیس): باراک اوباما و متحدانش در ائتلاف علیه داعش قصد شکست دادن این گروه تروریستی را ندارند. اوباما شکست داعش را بیهوده و حتی خطرناک می داند. به اعتقاد مقامات امریکایی حضور داعش در سوریه و عراق بخشی از یک عامل توازن بخش میان نیروهای داخلی و حامیان خارجی آنهاست.

گلف نیوز (امارات): در تونس انتقادها از نحوه مبارزه دولت با تروریسم و کنترل آن بر مساجد به منظور جلوگیری از رشد افراط گرایی افزایش یافته است. این انتقادها در میان دولتمردان جنبش اسلامی النهضه بیشتر است و منتقدان می گویند اقدامات دولت، تروریسم را زیرزمینی و خطرناک تر می کند.

فاکس نیوز (امریکا): هما عابدین، معاون ستاد انتخابات هیلاری کلینتون، به دلیل تخلفاتی که در زمان چهار سال حضورش در وزارت خارجه امریکا داشته مورد انتقاد و مواخذه نمایندگان کنگره قرار گرفته است. او طی آن چهار سال فقط چند روز مرخصی گرفته اما پول کلانی در حدود 10 هزار دلار بابت مرخصی استعلاجی و استحقاقی دریافت کرده است.