آرشیو دوشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۸۴۴۳
بین الملل
۹

ملاعمر با زهر کشته شده است

گروه حرکت اسلامی معاذ فدایی، یکی از شاخه های طالبان ادعا می کند که ملامحمد عمر، رهبر پیشین طالبان توسط زهر کشته شده است.به گزارش ایسنا به گزارش خامه پرس، این گروه که برای نخستین بار خبر مرگ رهبر پیشین طالبان را اعلام کرد، ادعا می کند که ملاعمر بر اساس یک توطئه توسط ملااختر محمد منصور، رهبر کنونی طالبان کشته شده است.در بیانیه ای که توسط این گروه منتشر شده، آمده است که ملامنصور به ملاعمر دارویی زهری که از دوبی آورده شده را به جای دوایی که استفاده می کرده، داده است. ملاعمر سه روز پس از استفاده این دارو جان باخته است.

پیش از این گروه معاذ فدایی برای نخستین بار خبر مرگ ملاعمر را اعلام کرده و گفته بود که رهبر پیشین طالبان توسط ملااختر محمد منصور و گل آقا کشته شده است.قاری حمزه، سخنگوی گروه معاذ فدایی ادعا کرد که ملامحمد عمر دوسال پیش کشته شده و پس از آن این خبر به گونه رسمی تایید گردید.

اگرچه کشته شدن ملاعمر توسط اختر محمد منصور تاکنون از هیچ طرفی تایید نشده و او به عنوان رهبر جدید طالبان نیز برگزیده شده، اما اختلاف نظرهایی میان طالبان به وجود آمده و شماری از فرماندهان طالبان، از جمله ملامحمد یعقوب، پسر و ملاعبدالمنان، برادر ملاعمر هستند که منصور را قبول ندارند.