آرشیو دوشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۲۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

چند ساعت پس از ترخیص از بیمارستان یکی از دوقلوهای به هم چسبیده در قم فوت کرد

پس از گذشت حدود یک ماه از تولد دوقلوهای به هم چسبیده از ناحیه سر در استان قم، یکی از این نوزادان فوت کرد.

این دوقلوها که اوایل تیرماه امسال در بیمارستان حضرت زهرا(س) قم به دنیا آمدند به مدت حدود 2 هفته پس از تولد در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از قم، هزینه سنگین بستری دوقلوها در بخش «ان آی سی یو» بیمارستان و همچنین اعلام پزشکان مبنی بر نبود امکان جداسازی این دوقلوها باعث شد خانواده این نوزادان تصمیم به ترخیص آنها بگیرند که پس از گذشت چند ساعت از ترخیص، یکی از این قل ها در خانه فوت کرد.

یکی از مسئولان ذی ربط با بیان اینکه قل فوت شده دچار شکاف کام و لب بود، احتمال داد نبود توانایی در بلع شیر و یا ناتوانی مادر در تغذیه صحیح نوزاد با شیر، علت فوت این قل باشد.

مادر این خانواده نیز گفت: پس از فوت یکی از نوزادان، دوقلوهای به هم چسبیده برای انجام عمل جداسازی به مرکز طبی کودکان تهران منتقل شدند و عمل جداسازی نیز با موفقیت انجام شد.

پیگیری خبرنگار ایرنا حاکی است که نوزاد زنده مانده همچنان در بخش «ان آی سی یو» بیمارستان بستری و حال عمومی وی رو به بهبودی است.

این دوقلوهای پسر پنجمین و ششمین فرزند والدین خود به شمار می آمدند که پدر آنها نیز به دلیل بیمه نبودن و مخارج سنگین اینگونه اعمال جراحی از مسئولان و خیران درخواست کمک کرده بود.