آرشیو دوشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۲۱
ورزش
۱۸

جام 27 برای زلاتان و مردان پاریسی

پاری سن ژرمن برای پنجمین بار و البته سومین سال متوالی، قهرمان سوپرجام فوتبال فرانسه شد.

جدال قهرمان لیگ و جام حذفی فوتبال فرانسه، بامداد دیروز در مونترال کانادا برگزار شد و طی آن پاری سن ژرمن با دو گل سرگئی آوریر، مدافع اهل ساحل عاج و ادینسون کاوانی، مهاجم اروگوئه ای خود مقابل لیون به برتری رسید. هر دو گل این بازی تا قبل از دقیقه 18 به ثمر رسید تا با توجه به اخراج ماکسیم گونزالس و ده نفره شدن لیون در دقیقه 64 پاریسی ها با خیالی آسوده بیست و هفتمین جام تاریخ 44 ساله شان را برای هواداران به ارمغان بیاورند.

این پنجمین قهرمانی پاری سن ژرمن در سوپرجام فرانسه هم بود، اما نکته جالب برای هواداران این تیم و زلاتان ابراهیموویچ، این بود که مهاجم سوئدی پاری سن ژرمن همچون این باشگاه، دیروز برای بیست وهفتمین بار در دوران فوتبالش، جام قهرمانی را بالای سر برد.

زلاتان که نخستین بار در سال 2002 با پیراهن آژاکس قهرمان فوتبال هلند شد، در این سال ها هرکجا که رفت طعم شیرین قهرمانی را چشید. او علاوه بر چهار قهرمانی با آژاکس، دو بار با یوونتوس، پنج بار با اینترمیلان، پنج بار با بارسلونا، دو بار با میلان و 9 بار با پاری سن ژرمن قهرمانی در رقابت های باشگاهی را تجربه کرده است.

فصل جدید لیگ دسته اول باشگاه های فرانسه از روز جمعه 16 مرداد با دیدار تیم های لیل و پاری سن ژرمن آغاز خواهد شد تا پاریسی ها تلاش تازه ای را برای کسب بیست و هشتمین جام انجام دهند؛ تلاشی که باتوجه به جدایی احتمالی زلاتان از این تیم و حضورش در میلان، باید بدون این مهاجم سوئدی صورت پذیرد.