آرشیو چهارشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۲۳
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

تشدید تنش در روابط مسکو و استکهلم

به دنبال اخراج یک دیپلمات روسی از سوئد (که اخیرا صورت گرفت)، روسیه یک دیپلمات ارشد سفارت سوئد را از مسکو اخراج کرد.

سخنگوی وزارت خارجه سوئد هشدار داد که این اقدام روسیه «غیرمنطقی» و بر روابط دوجانبه استکهلم و مسکو تاثیر منفی خواهد گذاشت. روابط روسیه و سوئد در یک سال و نیم اخیر بر سر مسئله اوکراین سرد شده است.

جاسوس موساد در چنگ حزب الله

حزب الله لبنان یکی از جاسوسان دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی را بازداشت کرد. این جاسوس با درجه نظامی در حوزه امنیت خارجی فعال بود اما پس از مدتی به اتهام ارتباط با موساد بازداشت شد.

حزب الله درباره اتهام وی گفته است او از فعالیت های حزب الله به دشمن اطلاعات می داد.

گزارش عفو بین الملل از پلیس برزیل

عفو بین الملل اعلام کرده پلیس برزیل مسئول کشته شدن بیش از 1500 تن از ساکنان ریودوژانیرو در پنج سال گذشته است. عفو بین الملل می گوید، شواهدی را در دست دارد که نشان می دهد ماموران پلیس برزیل به آن هایی که زخمی شده یا خود را تسلیم کرده بودند نیز شلیک کرده و آن ها را کشته است!

انتخابات زودهنگام در کاتالونیای اسپانیا

«آرتور ماس»، رئیس منطقه کاتالونیای اسپانیا طی حکمی روز 27 سپتامبر (5 مهر) آینده را زمان برگزاری انتخابات منطقه ای زودهنگام کاتالونیا اعلام کرد. وی امیدوار است این انتخابات چراغ سبزی برای دست یابی به استقلال این منطقه در شمال شرق اسپانیا باشد. در همه پرسی سال 2006، کاتالونیا به بخشی خودمختار تبدیل شد ولی مردم این ناحیه خواستار جدایی کامل از اسپانیا هستند.