آرشیو دوشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۳۱۸
جامعه
۱۳
زنان

گزارش معاونت زنان از عملکرد دو ساله

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همزمان با روز ملی دختران گزارش عملکرد دو ساله خود را منتشر کرد. در این گزارش که به تفاهمنامه ها و موافقتنامه هایی که با سازمان های متولی امضا شده است، اشاره شده و همچنین اقدامات حقوقی و بین الملل این معاونت در حوزه دختران ذکر شده است.

در بخش هایی از این گزارش که به امضای تفاهمنامه با آموزش و پرورش اختصاص دارد، آمده است: «سیاستگذاری و برنامه ریزی برای نقش آفرینی بیشتر زنان و دختران از طریق ایجاد ارتباط دو نهاد و هم افزایی منابع و امکانات در این راستا و ارتقای کیفی و کمی مدارس دخترانه روستایی، عشایر و مناطق محروم و حمایت از دختران بازمانده از تحصیل از موضوعات دیگر تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است. همچنین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری موافقتنامه ای با وزارت آموزش و پرورش با موضوع «بهبود وضعیت بهداشتی دانش آموزان دختر مدارس شبانه روزی (مناطق محروم کشور) و تهیه بسته های بهداشتی (طرح بشری)» از طریق تهیه بسته های بهداشتی برای تعداد 10000نفر دانش آموزان محروم دختر در پایه های اول، دوم و سوم دوره اول متوسطه مدارس شبانه روزی کل کشور در 1041 مدرسه شبانه روزی دخترانه منعقد کرده است.»

در بخش مربوط به فعالیت های بین المللی این معاونت به حضور در کمپین جهانی مقابله با ختنه دختران و حضور فعال در اجلاس 58کمیسیون مقام زن با موضوع دستاوردها و چالش های تحقق اهداف توسعه هزاره برای زنان و دختران، اشاره شده است.

همچنین امضای تفاهمنامه با وزارت ورزش و جوانان در زمینه دختران جوان و ورزش آنان، جزو برنامه های در دست اقدام این معاونت است. در بخش هایی از این گزارش به انعقاد تفاهمنامه با سازمان های مردم نهاد در موضوع دختران هم اشاره شده است که برای توانمندسازی موثر زنان و دختران آسیب پذیر، ارتقای سلامت جسمانی و روانی زنان و دختران، سوادآموزی، اشتغال و کارآفرینی منعقد شده است.