آرشیو دوشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۳۱۸
جهان
۶

خبر کوتاه

پسر جانشین پدر می شود

کارشناسان امور اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم امریکا احتمال می دهند که حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن به دنبال ایفای نقشی بارز در گروه تروریستی القاعده و پر کردن خلئی است که پس از کشته شدن پدرش به دست نیروهای امریکایی بر جا مانده است. این کارشناسان تاکید کردند که ظهور حمزه بن لادن، پسر 24 ساله اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در یک فایل صوتی و دعوت از تروریست های القاعده برای انتقال جنگ از کابل، غزه و بغداد به واشنگتن، لندن، پاریس و تل آویو بر این اعتقادات و گزارشات صحه می گذارد که اسامه بن لادن وی را برای رهبری القاعده پس از مرگ خود آموزش داده است.

پنج انفجار بغداد را لرزاند

روز گذشته پنج انفجار همزمان بغداد را لرزاند که موجب کشته شدن 21 تن و زخمی شدن حدود 100 تن دیگر شد. شدیدترین انفجارها در منطقه حبیبیه در شرق بغداد رخ داد. در این واقعه تروریستی، انفجار خودروی بمبگذاری شده در داخل یک نمایشگاه ماشین منجر به کشته شدن 12 تن و زخمی شدن 71 تن و نیز وحشت زیاد مردم شد.

درخواست لیبی از اتحادیه عرب

دولت ساکن در طبرق لیبی در بیانیه ای اعلام کرد: ما از تمامی کشورهای عربی می خواهیم تا براساس پایبندی و اجرای تصمیمات اتحادیه عرب در خصوص توافق های دفاع مشترک عربی حملات هوایی مشخصی را علیه اهداف داعش در شهر سرت با هماهنگی نیروها و مسوولان دولتی انجام دهند. دولت لیبی اعلام کرد که به دلیل تحریم های سازمان ملل علیه ارتش لیبی، نیروهای دولتی از مقابله با گروه های تروریستی ناتوان است و از کشورهای دوست و هم پیمان می خواهد تا در شورای امنیت برای لغو ممنوعیت فروش سلاح به ارتش ملی لیبی تلاش کنند.

نقطه عطف بحران سوریه

فرانک والتر اشتان مایر، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه خود با بیلد ام زونتاگ آلمان درباره بحران سوریه گفت که از نظر وی اراده روز افزونی برای رسیدن به سازش بر سر یافتن راه حلی ممکن برای صلح وجود دارد. او اضافه کرده که این بحران در برابر یک نقطه عطف قرار گرفته است.