آرشیو دوشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۳۳
صفحه آخر
۱۲

آسوشیتدپرس: 46 میلیون آمریکایی بدون کمک غذایی گرسنه می مانند

منابع خبری در آمریکا اعلام کردند علی رغم ادعاهای مطرح شده در خصوص رونق اقتصادی در آمریکا، از جمعیت 310 میلیون نفری این کشور بیش از 46 میلیون نفر با کمک غذایی دولت قادر به زندگی هستند.

تقاضا برای دریافت کمک های غذایی از «بانک های مواد غذایی» در آمریکا به طور چشمگیری افزایش یافته است و افزایش چشمگیر تعداد خانوارهایی که به کمک های غذایی دولت آمریکا نیاز دارند، در شرایطی است که مقام های واشنگتن مدعی هستند رشد و رونق اقتصادی این کشور بهبود یافته است.

در همین رابطه تسنیم به نقل از «آسوشیتدپرس» و با اشاره به نیاز بیش از 46 میلیون آمریکایی به دریافت کمک غذایی از دولت می نویسد: «رشد فزاینده تقاضا برای کمک های غذایی در شرایطی است که آمارهای رسمی نشان می دهد نرخ بیکاری آمریکا از 10 درصد در دوران بحران اقتصادی به کمتر از 3/5 درصد رسیده است.»!

«شیلامور» از کسانی است که توزیع مواد غذایی بین افراد نیازمند در آمریکا را مورد نظارت قرار می دهد. وی در این باره تاکید می کند: «هر روز شاهد صف هایی هستیم که از ساعت 6/5 صبح برای دریافت کمک های غذایی، تشکیل می شود.»

به اعتقاد برخی فعالان مدنی در آمریکا، شرایط اقتصادی واقعا برای افراد کم درآمد بهتر نشده است. بسیاری از خانوارهای فقیر و کم درآمد آمریکایی هنوز برای تامین هزینه های روزمره خود با مشکلات زیادی روبرو هستند. افزایش اختلاف طبقاتی نیز از جمله مسائلی است که این کشور با آن روبه روست. طبق این گزارش، در حالی که آمار فقرا، بی خانمان ها و گرسنگان آمریکایی هر روز بیشتر و بیشتر می شود، شمار افرادی که در آمریکا بیش از یک میلیون دلار دارایی (شامل املاک و مستغلات دارند)، تا سال 2020 دو برابر خواهد شد، این در حالی است که پیش بینی می شود ثروت برخی از خانواده های متمول آمریکایی تا پایان این دهه حتی حدود 225 درصد افزایش یابد.

برخی تحلیلگران بر این باورند، درحالی که ثروتمندان آمریکایی ثروتمندتر و فقیران این کشور فقیرتر می شوند، رویای بهبود شرایط برای فقرای آمریکا تحقق نخواهد یافت.