آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۳۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

خواندنی از ورزش ایران

*پرتابگر مطرح دیسک آلمان که رقیب اصلی احسان حدادی به شمار می رود،از حضور در مسابقات جهانی این رشته انصراف داد.روبرت هارتینگ قهرمان المپیک و جهان به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی از حضور در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان که از 27 مرداد برگزار می شود کناره گیری کرد.

*تیم والیبال پیکان نماینده ایران در ر قا بتهای والیبال باشگاه های آسیا، موفق شد با پیروزی بر ترکمنستان جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کند.شاگردان پیمان اکبری در مرحله حذفی سه بر صفر و با امتیازهای 25 – 21، 25 – 13 و 25 – 13 نماینده ترکمنستان شکست دادند و جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کردند.پیکان باید در جمع چهار تیم برتر این مسابقات به مصاف برنده دیدار بایک موتور چین و عربی قطر برود.

*پس از آنکه رامین صفویه دارنده مدال طلای المپیک نوجوانان به دلیل ممنوع الخروج بودنش از ایران نامش از میان نفرات اعزامی به مسابقات جهانی جودو خط خورد جواد محجوب دوباره مسافر مسابقات جهانی شد.صفویه در این خصوص گفت:به دلیل اینکه مشمول هستم و باید به سربازی بروم نمی توانم به خارج از کشور بروم اما از مهر ماه در دانشگاه درسم آغاز می شود و انشالله مشکلم برای خروج از کشور حل خواهد شد.

*با درخواست فدراسیون کشتی الجزایر و موافقت فدراسیون کشتی، تمرین مشترک تیم کشتی فرنگی الجزایر با تیم ملی کشتی فرنگی ایران از اول شهریورماه در خانه کشتی تهران برگزار می شود.اردوی الجزایری ها که خود را برای حضور در رقابتهای جهانی لاس وگاس آمریکا آماده می کنند تا پیش از عزیمت به آمریکا ادامه خواهد داشت.

*تیم والیبال نوجوانان ایران دیروز در نخستین روز مرحله حذفی رقابت های قهرمانی جهان برابر آلمان قرار گرفت و موفق شد حریف خود را به راحتی و با نتیجه 3 بر صفرشکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. در این دیدار شاگردان وکیلی با نتایج 25 بر 15، 25 بر 18 و 25 بر 22 نتیجه را به سود خود رقم زدند تا چهارمین پیروزی متوالی خود در این دوره از پیکارها را کسب کنند. تیم ایران پیش از این تیم های شیلی، چین تایپه و بلغارستان را شکست داده و نتیجه را به لهستان واگذار کرده بود. ایران در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار فرانسه- ایتالیا خواهد رفت.