آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۴
سیاست
۳

کوتاه دیپلماسی

فرار ماهیگیران ایرانی از چنگ دزدان دریایی پس از 5 ماه

مانا: یک کشتی ماهیگیری ایرانی به همراه ماهیگیران آن، پس از پنج ماه اسارت در دست دزدان سومالیایی، از چنگال آنها گریختند. هنوز از تعداد دقیق ماهیگیران اطلاعی در دست نیست. کشتی ماهیگیری با نام «جابر» با 19 ماهیگیر در تاریخ پنجم فروردین سال جاری، به همراه یک کشتی ماهیگیری دیگر با نام «سیرج» ربوده شده بود. مقامات محلی سومالیایی در آن زمان، این دو کشتی را به ماهیگیری غیرقانونی در آب های خود متهم کرده بودند.

ادامه رسیدگی به پرونده قتل بانکدار ایرانی در مالزی

ایرنا: دادگاه عالی مالزی روز 18 شهریور را برای رسیدگی مجدد به درخواست تجدیدنظر راننده تاکسی مرتبط با قتل بانکدار ایرانی در نظر گرفت. حسین احمدنژادی، بانکدار 75ساله ایرانی و موسس «ای ام بانک» مالزی، روز هفتم مردادماه 1392، در حالی که از پارکینگ یک معبد چینی در کوالالامپور خارج می شد، به قتل رسید. تحقیقات پلیس نشان می دهد که این بانکدار ایرانی به دلیل معامله املاکی به ارزش بیش از صد میلیون رینگیت (هر دلار برابر با 4،27 رینگیت) به قتل رسیده است.

تکذیب ارتباط ایران با «پ ک ک»

ایسنا: محسن پاک آیین، سفیر ایران در آذربایجان، اخبار برخی رسانه ها را مبنی بر حمایت ایران از پ ک ک تکذیب کرد. پاک آیین گفت: ایران با پ ک ک ارتباط نداشته و حمایت از تروریسم به طور کلی مخالف بینش های انقلاب اسلامی است.