آرشیو یکشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۲۹
اقتصاد
۴

تشکل ها

مصرف خمیرمرغ مانعی ندارد

رییس سازمان دامپزشکی از بسترسازی برای آغاز صادرات پای مرغ و دیگر محصولات پروتیینی به چین خبر داد و گفت: از نظر بهداشتی مصرف خمیر مرغ نظارت شده در فرآورده های گوشتی مشکلی ندارد. مهدی خلج اظهار کرد: از نظر علمی سازمان دامپزشکی همواره نظر خود را در رابطه با خمیرمرغ تولید شده از طریق مرغ های پایان دوره تخم گذار که تحت نظارت بهداشتی تولید می شوند، اعلام کرده است و براین اساس مصرف این ماده اولیه در صنایع تولید کننده فرآورده های گوشتی مشکلی ندارد، چراکه در همه کشورهای پیشرفته و کدکس اتحادیه اروپا نیز مورد تایید قرار گرفته و مصرف می شود.

صدور 640 هزار مجوز صادرات گوسفند

خلج، رییس سازمان دامپزشکی با اشاره به صدور 640 هزار مجوز بهداشتی برای صادرات دام زنده سبک در پنج ماهه نخست امسال ادامه داد: پروتکل بهداشتی بین ایران و روسیه در مراحل نهایی قرار دارد و کد EC برای تعداد قابل توجهی از فرآورده های شیلاتی صادر شده است. به گفته وی اخیرا اولین محموله 20تنی میگو به روسیه صادر شده است.

تایید چهار برند لبنیات صادراتی به روسیه

دبیر کانون انجمن های صنایع غذایی از تایید محصولات لبنی چهار کارخانه ایرانی از سوی دامپزشکی روسیه برای صادرات این محصولات خبر داد و گفت: به زودی پس از ابلاغ روسیه، اولین محموله لبنی صادر می شود. کاوه زرگران، از وابستگی بسیار زیاد ایران به عراق و افعانستان در حوزه صادرات محصولات غذایی انتقاد و تاکید کرد: تنوع سازی در بازارهای هدف مواد غذایی ضروری است. سیاست های صادراتی کشور در حوزه صادرات صنایع غذایی باید تغییر کند و بازارهای هدف جدید پیگیری شود.